Gamersnet Spoilercast | The Last of Us Part 2 (Spoilers!)

SPOILER ALERT

Welkom bij een zeer bijzondere Gamersnet Podcast, want na de release van The Last of Us 2 ontplofte het internet met enorm veel voorstanders en tegenstanders. Tijd om te gaan zitten met de reviewer van dienst Sander en de zeer teleurgestelde Amador. Peter is de scheidsrechter tussen de twee als we proberen te achterhalen waarom de game zoveel haat over zich heen heeft gekregen. Hierbij zullen we het verhaal in detail bespreken en dus zit deze Spoilercast VOL MET SPOILERS!!

SPOILER ALERT

Deze week hebben we natuurlijk weer een Gamersnet Aftershow, exclusief voor onze leden via Patreon! Word nu lid voor toffe extra content!

Beluister nu de nieuwe Gamersnet Spoilercast over The Last of Us 2!

Volg de Gamersnet Podcast ook op Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts of SoundCloud om altijd op de hoogte te blijven van de nieuwste afleveringen!

Help de Gamersnet Podcast te groeien! Vertel één gamende vriend over de show en/of laat een recensie achter, bijvoorbeeld via Apple Podcasts (hoef je GEEN Apple-gebruiker voor te zijn!)

Meepraten en vragen stellen moedigen we evenals aan. Zeg je zegje dan wel met een berichtje richting [email protected] of bijvoorbeeld Twitter en wie weet, schuiven we volgende aflevering wel aan voor jouw onderwerp en/of vragen!

  1.   
    Rolf31's avatar

    Ik heb tijdens de game niet het authentieke gevoel zoals TLOU1 het gaf. Het is een zwaar geforceerd verhaal. Normaliter zou ik geen moeite hebben et het verhaal nogmaals door te maken voor de platinum, maar TLOU2 nogmaals te doen voor de platinum is een draak van een proces.
    Ellie wordt neergezet als een psychologisch wrak die geen happy end wordt gegund. Abby wordt ook op een geforceerde manier de good girl gemaakt.

    Conclusie; Het is een geforceerd verhaal dat niet natuurlijk aanvoelt en geen vloeiend verhaal maakt. Grafics en gameplay top, verhaal en einde is het middelmatig. Zeker na een avontuur als TLOU1

  2.   
    mmx's avatar

    @Rolf31: het is waar wat jij zegt.En nu maar hopen op een nieuwe Uncharted of Tombraider wat jij.

  3.   
    Rolf31's avatar

    @mmx: Nou ik zie dat alle diversiteit discussies en inclusie gedoe greep krijgt op de game wereld. Dit zorgt ervoor dat ik sceptischer wordt of een game wordt gemaakt om een meesterwerk af te leveren die een franchise in ere houdt of dat er geforceerd een boodschap overgebracht moet worden.
    Kijk, assassin’s creed heeft zijn focus van het verhaal over tempeliers en assassen’s, goed en kwaad etc, te veranderen naar geschiedenisleraar. Origins en Odyssey werd het originele verhaal over deze twee facties erbij gehaald als “ow ja dat moeten we ook nog even toevoegen”
    Ik zal over TLOU2 maar niks zeggen ivm de gevoelige zieltjes, want deze game zit bol van de actualiteiten en het verhaal heeft er zwaar onder geleden. Ik zie online dat 9/10 van de reacties negatief zijn. Dit doet overigens de reviewers ook geen goed, want als die over de gehele wereld de maximale score geven zonder kritiek dan tast dat de geloofwaardigheid aan.
    We gaan het meemaken hoe het zich allemaal evolueert.

  4.   
    mmx's avatar

    @Rolf31: inderdaad.

  5.   
    bambam1979's avatar

    SPOILERS!!!! LEES ALLEEN ALS JE DE GAME UITGESPEELD HEBT!!!!!

    Eergister de game dan eindelijk uitgespeeld. The Last of Us is één van mijn all-time favorite games, daarom ook zo lang uitgekeken naar dit vervolg, maar heb hier heel sterk mixed feeling aan overgehouden.

    Grafisch en audiotechnisch heb ik niks aan te merken, dat is gewoon fenominaal. Wat gameplay betreft vond ik het tempo erg traag. Ik had het idee dat ik voor 80% aan het looten ben geweest, met af en toe een encounter. Het tempo en afwisseling vond ik in het eerste deel dan ook veel beter in balans.

    Verhaal…… hier ligt toch wel mijn grootste pijnpunt. Ja ik begrijp Abby’s motieven en wat haar gedreven heeft. Echter heb ik als speler geen binding met Abby. Ik heb als speler als het ware een band opgebouwd met de main characters uit deel 1, Joel en Ellie, waarmee je het halve land afgereisd hebt, lief en leed hebt gedeeld, voor elkaar gevochten. Dan wordt Joel op gruwelijke wijze afgeslacht, ziet niks aan komen, is niet op zijn hoede. Als je al zoveel doden achter je hebt gelaten in deel 1, mag ik hopen dat je in de toekomst vorrzichtig zou zijn met eventueel overlevenden die je aan het zoeken zijn, en geef je een andere naam op. Dat deel vond ik veel te makkelijk. Hij sterft een onwaardige dood, ik had er meer vrede mee gehad als hij vechtend ten onder was gegaan, nog vier man had meegenomen alvorens te sneuvelen, of dat hij zich voor Ellie had opgeofferd. Dan had je er nog enigszins vrede mee kunnen hebben. Dit deel van het verhaal vond ik erg slecht. Vervolgens laat Naughty Dog je met de vijand spelen, dat wilde ik niet, Abby moest dood. Dan moet je ook nog eeen soort van einbaas gevecht tegen Ellie gaan voeren, ook dat wilde ik niet. Ondanks dat ik Abby’s motieven heel goed begrijp, wilde ik dat zelf zo niet spelen. Voor mij is Abby nog steeds de Bad “Guy” in deze game.

    Ellie’s motieven begrijp ik ook heel goed, zelfs nadat ze voor de tweede keer in leven wordt gelaten door Abby en met Dinah een gezinnetje heeft. Zoals ik het zie had ze geen rust, ze werd geteisterd doordat ze steeds het beeld van Joel zag. bebloed op de grond, hoofd ingeslagen. Dat vond ik dan wel mooi aan het einde, dat beeld schoot weer door haar hoofd vlak voor het eindgevecht met Abby, waardoor ze toch nog de confrontatie aan ging. Toen ze uiteindelijk de overhand had en Abby op ieder moment zou sterven door verdrinking, schoot een vredig beeld van Joel door haar hoofd waardoor ze los liet en Abby liet gaan. Mijn interpretatie is dat ze daarmee eindelijk de vrede had gevonden en een vredig beeld van Joel zoals hij voor haar was, voordat hij stierf.

    In alle eerlijkheid heb ik ook een traantje laten lopen toen Ellie aan het eind aan haar allerlaatste herinnering aan Joel dacht. De avond voor zijn dood op zijn veranda, dat ze gepraat hebben en dat Ellie eraan wilde werken om hem te vergeven. Het hele spel dacht ik namelijk dat Ellie’s laatste herinnering was dat ze niks meer met Joel te maken wilde hebben, dat ze hem had verbannen uit haar leven. Zo mooi om dan uiteindelijk te zien dat ze op het allerlaatste moment toch toenadering heeft gezocht. Heel mooi dat ze dat als laatste herinnering vast mag houden.

    Ik vind dat Naughty Dog een aantal vreemde keuzes heeft gemaakt in dit verhaal, heel jammer waardoor ik dit met zeer gemengde gevoelens afsluit. Misschien ook wel knap dat ze dit gevoel kunnen losmaken bij mensen, dat mag ook gezegd worden. Maar ik speel een spel omdat ik het leuk vind, ik vond het in deze game lang niet altijd leuk, of mooi wat verhaal betreft.

    Als ik er een cijfer aan zou moeten hangen dan denk ik dat ik blijf steken op een 8.

  6.   
    TylerDurden8's avatar

    @bambam1979: IK DENK DAT DE MENSEN DIE HIER OP KLIKKEN AL WETEN DAT ER SPOILERS GAAN KOMEN!!!!!!

  7.   
    bambam1979's avatar

    @TylerDurden8: Haha, ja je hebt gelijk. Al zijn er soms toch nog slimmerikken die de reacties nog even willen checken zonder dat ze de game gespeeld hebben. Het extra vermelden kan dan geen kwaad, dan kan niemand mij iets verwijten 🙂