Command & Conquer Remastered ondersteunt modding


Dat we straks oude tijden kunnen herleven door de komst van een Remaster van Command & Conquer is waarschijnlijk geen verrassing meer. Wel nieuw is het feit dat EA aangeeft modification van de game te ondersteunen door onder andere de broncode te delen met gamers.

In een blogpost op de website van EA laat het bedrijf weten modders te gaan ondersteunen op meer manieren dan één. Naast het delen van de broncode voor de ervaren modders wordt er ook een Map Editor Tool uitgebracht. Daarnaast is er ook nog de Steam Workshop Tool.

“We believe this will be one of the first major RTS franchises to open source their source code under the GPL. This initiative is the direct result of a collaboration between some of the community council members and our teams at EA. After discussing with the council members, we made the decision to go with the GPL license to ensure compatibility with projects like CnCNet and Open RA.”

Kijk jij al uit naar de release van de C&C Remaster? En ga jij gebruik maken van de Map Editor Tool of duik jij balls deep de broncode in?

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen geven, gebruik hiervoor de links bovenaan de pagina