Battlefield 5 voert grote veranderingen door in schade van wapens

Het is al enige tijd een behoorlijk struikelpunt voor DICE. De tijd die je nodig hebt om een vijand in Battlefield 5 dood te maken. De strijd om een balans te vinden tussen snelheid en time-to-kill (TTK) duurt al vanaf de release van Battlefield 5.

Met een nieuwe update probeert DICE dit weer te verbeteren. Of beter gezegd, terug te brengen naar het oude. De 6.2 update, die volgende week moet verschijnen, brengt de initiële schade weer terug naar hetgeen zoals het in de versie 5.0 was. Daarbij wordt de schade die je over een lange afstand doet uit de versies 5.2 en 5.2.2 geplukt.

Als bijvoorbeeld gekeken wordt naar de FG-42, doet dit wapen momenteel een stuk minder damage. Hierdoor ben je ongeveer tussen de 5 en 13 kogels nodig, afhankelijk van de afstand, voordat je iemand hebt kunnen vermoorden. Met de 6.2 update heb je echter nog maar tussen de 4 en 7 kogels nodig om iemand terug te sturen naar de spawn.

Daarnaast wordt de schade die je op afstand doet niet meer gebaseerd op de vuursnelheid, maar op de klasse waar het wapen afkomstig is. Assault Rifles en LMG’s zullen meer damage doen over een grotere afstand dan een SMG, welke een vergelijkbare vuursnelheid heeft.

De recoil en accuracy waardes worden tevens teruggebracht naar hetgeen uit de 5.0 versie. Daar is alleen de Type 2A een uitzondering op, gezien dit wapen juist een nerf heeft gekregen om het beter uit te balanceren met de andere machinepistolen.

Met de nieuwste update worden de Bolt Action Rifles ook weer de meester van de afstand door een verhoging in hun mondingssnelheid. Daarbij heeft de Type 11 ook een verhoging gekregen in diens mondingssnelheid voor de normale en kogels die op hoge snelheid worden afgevuurd. Hiermee wilt DICE de Type 11 meer onderscheiden ten opzichte van de Bren Gun.

De shotguns wordt overigens niet beïnvloed door deze update. DICE is namelijk tevreden met de plek waar dit soort wapen zich nu in bevind, al zullen ze wel monitoren of de prestatie niet minder worden met de veranderingen voor andere wapens.

Of hiermee nu eindelijk een einde komt aan het vinden van een balans tussen snelheid en plezier, is nog maar de vraag. DICE zit er nu in ieder geval bovenop.

  1.   
    Anoniem-5449071's avatar

    Dat gezeik met die her-balancering van die wapens, daar zit niemand op te wachten, de wapens worden gelijk helemaal kapot ge-nerfd.