Met de aankondiging van Microsoft dat de Xbox Series X de beschikking heeft over een Smart Delivery-systeem, waarmee aangekochte spellen op de Xbox One gratis en voor niets kunnen worden gespeeld op de Xbox Series X, staan sommige ontwikkelaars voor een dilemma.
Games die geproduceerd worden door de Xbox Games Studios zijn automatisch beschikbaar voor de Xbox Series X, wanneer deze gekocht zijn op de Xbox One. Ontwikkelaars van andere studio’s staan echter voor de keuze of ook zij deze feature beschikbaar maken voor hun games.
CD Projekt RED laat meteen in een reactie weten, volledig achter deze visie van Microsoft te staan. De Poolse ontwikkelaar vind namelijk dat je nooit en te nimmer tweemaal voor dezelfde game moet betalen, of extra moet betalen om de game te upgraden naar een beter systeem. Waarmee Cyberpunk 2077 gratis zal voor de Xbox Series X, wanneer je deze game hebt gekocht op de Xbox One.
Gamers should never be forced to purchase the same game twice or pay for upgrades. Owners of #Cyberpunk2077 for Xbox One will receive the Xbox Series X upgrade for free when available. https://t.co/nfkfFLj85w
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) February 24, 2020
Cyberpunk 2077 verschijnt, na diens uitstel van begin dit jaar, op 17 september 2020 voor de Playstation 4, pc en Xbox One. Met deze onthulling is ook meteen bekend geworden dat Cyberpunk 2077 naar de volgende generatie gaat komen. Wanneer dit precies zal zijn moet blijken wanneer beide consoles verschijnen.
Sony kennende gaan zij dit toch niet doen.. Sony is net als Activision. All for the money.
Ipv. “For the players” kunnen zij het net zo goed veranderen in “For the money”
Desalteniettemin koop ik alsnog de PS5 haha.
Dit leek me al langer in het verlengde te liggen van wat Microsoft qua service wil/moet doen rondom de overstap tussen de generaties. Sinds bekend was dat Halo: Infinite sowieso op beide consoles moest verschijnen, was dit simpelweg de volgende stap.
Tenminste, nu lijkt het vooral vanuit CD Projekt RED te komen, maar ik hoop toch dat Microsoft inziet dat dit soort visies een heleboel gamers (van de harde kern) zullen bekoren, juist in de momenten waar dat het belangrijkst is. Ik kijk naar jou, Xbox “TV, TV, Sports, TV” One.