Gamersnet.nl

Nintendo wilde logo veranderen om ouder publiek te trekken

De oude baas van Nintendo of America deed recentelijk een boekje open over zijn tijd bij Nintendo tijdens een Podcast. Hij heeft het onder andere over een verandering van het logo, waar hij persoonlijk een stokje voor stak.

Wie Nintendo zegt, moet toch al gauw denken aan de Mario-franchise. Het ietwat kinderlijke imago van het bedrijf leek toch een probleem te zijn voor Nintendo toen Reggie Fils-Aime net begon bij het bedrijf. Zo laat hij weten dat het bedrijf bezig was om een ouder publiek te trekken. Om dit te bereiken waren er plannen om het welbekende Nintendo logo in een nieuw jasje te steken. Het team heeft verschillende ideeën uitgetekend, waaronder het Nintendo logo dat weergegeven werd in een graffiti-stijl. Reggie liet weten hier niet voor te staan en riep het team tot orde.

When I joined Nintendo, there was a sense of almost shame that Nintendo appealed to young consumers, and the marketing team at Nintendo of America started doing things with the logo – that classic Nintendo logo in an oval – they would put it into graffiti style, or they’d do different things to try and age up the logo, and I put a stop to that because that is not our brand. And what we needed to do was yes, appeal to a broad swatch of consumers, but we needed to do it based on what the brand stood for, and not doing it in some false way.

Reggie had het hier over zijn begintijd bij Nintendo waar hij, tot vorig jaar, vijftien jaar lang heeft gewerkt. Inmiddels hebben zowel de kleinkinderen als opa en oma flink wat uurtjes met een Wii Remote in de hand doorgebracht, dus lijkt de missie toch enigszins geslaagd. Vind jij dat Nintendo nog steeds moet werken aan hun kinderlijke imago? Laat het weten in de comments!