We Happy Few was een goede leerschool volgens Compulsion Games

De oprichter van Compulsion Games – de studio achter We Happy Few – kijkt met gemengde gevoelens terug op de launch van de game, maar als er één ding is waar hij een goed gevoel aan overhoudt, is het de kennis die de studio eraan heeft overgehouden. Volgens hem kan het dan ook alleen maar beter gaan in de toekomst.

Want ja, We Happy Few moest de grote verrassing voor de Xbox One worden, maar bleek achteraf niet helemaal aan de verwachtingen te voldoen. Natuurlijk is dat zuur, maar volgens Compulsion-oprichter Guillame Provost heeft iedereen inmiddels ervaring opgedaan en zich in de community genesteld. In een openhartig interview met US Gamer legt hij uit hoe gemaakte fouten – alsook persoonlijke contacten binnen de industrie – bijdragen aan betere resultaten in de toekomst.

“Our animation director, our technical director, our game designers are all kind of starting to plug into all the game directors and their peers at all the other studios,” he said. “We’re not going to all start making games that look like each other as a result, but we’re going to be able to leverage each other’s knowledge and experiences better.”

Bij Compulsion is volgens Provost dan ook de drang aanwezig om al het geleerde in de praktijk toe te passen, al lijkt het er ook op dat de studio We Happy Few wil laten voor wat het is.

“There’s a hunger in the studio to apply all the knowledge that we’ve acquired to a new universe.”

Maar goed, wat vond jij van We Happy Few? Ben jij het met de grotendeels negatieve reviews eens of vind jij het persoonlijk allemaal wel meevallen? Wees een toffe bezoeker en laat het ons vooral eventjes weten. Vinden we leuk…

  1.   
    MaTriXX's avatar

    Ik vond het een leuke game, ik hang geen cijfer aan een game. Een game vermaakt mij of vermaakt mij niet, doet het het 1e dan missie geslaagd en in dit geval heeft het mij vermaakt.