Rare onthult Everwild; kleurrijke natuurgame

Na Sea of Thieves zit Rare niet stil op de nieuwe franchises. Op de Inside Xbox-uitzending vanaf X019 in Londen deed de Britse ontwikkelstudio geen nieuwe Banjo-Kazooie uit de doeken, maar wederom een origineel project; Everwild.

Wát de game precies inhoudt, dat blijft nog even in het ongewisse. Tot dusver spreekt Rare zelf vooral over “onvergetelijke ervaringen”, zonder woorden te reppen over genres en spelmechanieken.

In de eerste onthullingstrailer wordt Everwild wel spraakmakend neergezet met rustgevende muziek (uiteraard van Rare’s eigen Ivor Novello-winnaar Robin Beanland), een warm kleurenpalet en vele unieke, denkbeeldige diertjes:

De ontwikkeling van Everwild wordt aangevoerd door Louise O’Connor, executive producer binnen de Britse muren van Rare. Zij en haar team zullen zij-aan-zij werken met de Sea of Thieves-divisie binnen Rare, waarbij beide games en ontwikkelteams zich ook voortdurend blijven ontfermen over hun eigen projecten.

Mocht je dus genieten van Sea of Thieves, vrees dan niet; ondanks de onthulling van Everwild, blijft ook het piratenspel voorlopig nog gratis maandelijkse updates ontvangen.

Een specifieke releasedatum blijft — enigszins voorspelbaar — nog even uit, maar het Xbox-kamp verzekert dat Everwild wel day and date verschijnt in de Xbox Game Pass, zoals tegenwoordig de standaard is voor titels van aangesloten Xbox Game Studios.

Op welke platformen Everwild precies zal verschijnen, is evenals een mysterie. Tijdens de onthulling werd niet gesproken over Xbox One of de nieuwe Project Scarlett-console, laat staan Windows.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren