Assassin’s Creed-bedenker heeft spijt van torens

Het is bijna niet meer weg te denken uit games, torens die je moet beklimmen om gebieden op de kaart te ontdekken. Nadat het eerst is bedacht voor Assassin’s Creed 1, gingen vele andere games ermee aan de haal. Bij Ubisoft werd het heel veel toegepast in onder andere Far Cry 3 en Far Cry 4, maar ook andere games als The Legend of Zelda: Breath of the Wild en Dying Light gingen gebruik maken van dit systeem. Dit tot groot ongenoegen van grote groepen gamers, die inmiddels wel torenmoe zijn. Destructoid stelde Patrice Désilets, de bedenker van dit systeem, of hij spijt heeft van het mechaniek:

“I dunno man! Honestly, I don’t know. A little bit! If you’re going to spend years on something I hope that happens. Breath of the Wild, wow! That was a game where you could do anything, once you finished the first half hour or so. Now, you’re going to just climb towers and unfog the rest of the map. Sorry… it’s my fault…”

Het is leuk om de bedenker te horen over dit systeem, zeker omdat hij al lang niet meer betrokken is bij de Assassin’s Creed-serie. Hij vertrok in 2013 en onlangs verscheen zijn eerste game sinds die tijd: Ancestors: The Humankind Odyssey, een game die door ons gematigd positief werd ontvangen.

Anoniem reageren

Hallo, leuk dat je wilt reageren, maar je bent niet ingelogd. Heb je wel een account dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? klik hier om te registreren of post als gast hieronder.

  1.   
    Moodey's avatar

    Voelt toch goed dat die man een beetje retrospective kan bieden over hoe dit systeem na in 3 games gebruikt te zijn een vaste saaie opdracht werd. Eén waarvan publishers nooit dachten dat het wel weer welletjes was met dit systeem en het afschaffen.

  2.   
    Anoniem-90561554's avatar

    @Moodey: Het was overigens Ubisoft zelf die daar de laatste tijd regelmatig de draak mee stak, oa in Far Cry 5…

  3.   
    Tom Kauwenberg's avatar

    @Anoniem-90561554: Ze staken er inderdaad één keer geinig de draak mee, om daarna doodleuk dezelfde spelmechanieken weer in de eerstvolgende drie sandboxes te frotten.

    New Dawn voelde (voor mij) als een reskin van Far Cry 5 zoals Primal dat van Far Cry 4 was. Ubisoft maakt grappen over hun achterhaalde repetitie en doet het vervolgens zelf nog een keer dunnetjes over. Flink gevalletje “having the cake and eating it too”.

  4.   
    Anoniem-940417579's avatar

    ‘we hebben er spijt van maar we doen het gewoon nog 20.000 keer. maar we hebben er wel spijt van hoor.’