De grootte van een game heeft voor een gedeelte te maken met codering en game-design, maar ook de fysieke grootte van een spel kan wat vertellen. Zo weten we sinds vorige week bijvoorbeeld dat je voor Call of Duty: Modern Warfare 175 GB schijfruimte nodig hebt (op pc). Nu kunnen we melden dat je 10.3 GB schijfruimte nodig hebt om straks Pokémon Sword & Shield te kunnen spelen op je Nintendo Switch.
In vergelijking, Pokémon Let’s Go Eevee & Pikachu kostte 4.2 GB aan schijfruimte. The Legend of Zelda: Breath of the Wild; misschien wel de grootste game op Switch, was 13,4 GB groot.
Pokémon Sword & Shield verschijnen op 15 november aanstaande, uiteraard voor de Nintendo Switch.
Met dank aan DoomEpic voor de tip!
~80% van die schijfruimte komt door één van de volgende dingen:
1) Afbeeldingen, denk aan textures.
2) Audio-bestanden.
3) Animatiebestanden.
Voor de rest zegt het helemaal niets over een spel, in CoDs geval komt het waarschijnlijk doordat er veel verschillende textures in (te) hoge resolutie in zitten.