id Software-veteraan stuurt nu Saber Interactive aan

Tim Willits, de recent opgestapte id Software-veteraan, staat sinds 1 augustus aan het creatieve roer van Saber Interactive. Ruim 24 jaar was de man verantwoordelijk voor onder andere DOOM en Quake, maar vanaf heden mag de man zich de Chief Creative Officer van Saber en diens vijf afzonderlijke studio’s noemen.

Saber Interactive is misschien niet de grootste ontwikkelstudio van een reeks eigen IP’s, maar heeft daarentegen wel een flinke historie als ondersteunende partij. In het verleden werkte Saber aan onder meer de 4K-update en Switch-port van The Witcher 3, het remasteren van Halo: The Master Chief Collection en maakte het eigenhandig NBA 2K Playgrounds 2, recentelijk nog gevolgd door World War Z.

Ook heeft Saber Interactive in het verleden al eens samengewerkt met id Software. Beide partijen sloegen de handen ineen voor de ontwikkeling van Quake Champions. Of Willits in die samenwerking het idee kreeg misschien een keer over te stappen, is niet bekend.

Willits maakte het heugelijke nieuws over zijn carrière wereldkundig middels een heldere tweet:

In een exclusief interview met Fortune spreekt Willits meer over zijn overstap en de reden daartoe. Volgens hem was het lastig om van zijn “huwelijk” met id Software af te stappen, maar hoe het kleinschalige Saber-team groeide en meer studiokracht aan begon te nemen, dat inspireerde hem.

Aan wat voor games Saber Interactive in de nabije toekomst zal sleutelen, daarover doet Willits zelf geen uitspraak. De oud-aanvoerder van id Software zegt enkel al veel potentie te zien in World War Z, NBA Playgrounds en zijn mogelijkheid om de wereld te bereizen en “met fantastische teams aan games te werken”.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen geven, gebruik hiervoor de links bovenaan de pagina

  1.   
    mmx's avatar

    Dit kan wel eens leuk gaan worden