Spelers van Fallout 76 worden niet vrolijk van patch 11

Het geplaagde Fallout 76 heeft er weer een tegenslag bij. Na een zeer tumultueuze launch waarbij de loyale fanbase geen goed woord over had voor Bethesda’s keuzes, moest het ontwikkelteam hard aan de bak om nog te redden wat er te redden viel. Inmiddels is er al heel wat verbeterd aan de open wereld RPG, al lijkt de elfde patch volgens de fans weer meer te slopen dan te herstellen.

Eeuwenlang grinden zonder ook maar enige kans op legendary drop, een gebied in Whitesprings waarin je direct het loodje legt en een bug die je onthoofd wanneer je uit je Power Armor kruipt; het zijn slechts enkele voorbeelden van problemen die worden gemeld door spelers. Vooral het Power Armor lijkt een grote bron van frustratie te vormen, gezien er wat meer problemen manifesteren wanneer dit hevige stukje bepantsering wordt aangetrokken. Vastlopers, niet meer uit je Power Armor kunnen komen en wapens die zich constant deselecteren… het komt allemaal voor. Het is dan ook niet vreemd dat spelers zich behoorlijk beklagen op Reddit.

Niet alleen Reddit is inmiddels een digitale klaagmuur geworden, ook op Twitter gaat de community helemaal los. Hoewel sommigen nog netjes blijven door te vragen of er in de toekomst niet gewoon een test server opgezet kan worden voordat een update live gaat, betichten anderen Bethesda er juist van dat ze “echt alles gesloopt hebben”.

De eindeloze klaagzang is inmiddels ook bij Bethesda aardig doorgedrongen. In een verklaring heeft de uitgever laten weten meteen met enkele problemen aan de slag te gaan en een vinger aan de pols te houden.

“We are investigating reported issues after the rollout of patch 11 yesterday. A hotfix is planned to release later today to specifically address the issue of legendary drops and “fake” legendary creatures, along with stability fixes. We will continue to monitor feedback and address any additional issues as quickly and efficiently as possible.”

  1.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Man, man, man zeg! Ik hoop toch ECHT dat ze een wijze les hebben geleerd hieruit. Dit maakt de Assassin’s Creed Unity launch fail een lachertje vergeleken met deze trainwreck van een game. Ik maak me dan oprecht zorgen over Starfield én de game waar ik echt op zit te wachten The Elder Scrolls VI.

  2.   
    Overload14's avatar

    @DutchGamer-W-: Ergens denk ik wel dat ze hun fout hebben geleerd. Fallout 76 was ook wel een ambitieus project maar gewoon slecht afgehandeld. Een test-server zou in mijn ogen ook wonderen doen, want ik denk toch wel dat ze enorm veel moeite doen om dit spel nog te reden. Persoonlijk hoop ik dat Bethesda de nieuwe Doom niet gaat verneuken, maar aangezien ik hier toch al wat possitieve dingen over heb gehoord denk ik ( en hoop ik ) dat dit niet het geval gaat zijn. Natuurlijk kunnen we alleen maar hopen dat ze van hun fouten leren en dat ze terug leuke en kwaliteitsvolle games zullen maken.

  3.   
    CozierMass's avatar

    Mmmm… ik denk juist dat ze niet van hun fouten leren. Todd Howard sprak op de E3 dat het zeer doelbewust was om een buggy game te leveren. En laten we eerlijk zijn, vroeger kwamen ze hier mee weg omdat het wel mee viel. Hoe dan ook, laatst heb ik 76 weer in mijn gleuf gedaan…… In de 4 minuten dat ik speelde kwam ik te veel bugs tegen om op te noemen. Staat nu op marktplaats.

  4.   
    DB Ries's avatar

    Totale mislukking fallout 76 itt de vorige fallouts. Dat de stekker er nog niet is uitgetrokken. Enige wat nog redding kan brengen is een nieuwe sp.