Gamersnet.nl

Elk personage Marvel’s Avengers moet een unieke ervaring bieden

Ontwikkelaar Crystal Dynamics legt de lat voor Marvel’s Avengers hoog. Volgens Vince Napoli, lead combat designer, moet elk personage uit de game echt een unieke ervaring bieden. Het hele vechtsysteem van Marvel’s Avengers is volgens Napoli dan ook gebouwd om elk personage anders te laten aanvoelen.

Napoli werkte voorheen aan de zeer brute Leviathan axe in God of War. Hij vertelde: It’s a similar way to the narrative, where it’s taking you to the characters and saying… you know, if we need to feel like an assassin [with Black Widow], we’re going to use stealth. Let’s give her those [qualities], and then start building the combat system to accommodate all these things.

When you’re playing Iron Man, it needs to feel like “this is an Iron Man game now.” He’s not sharing the game with anyone, if he didn’t have to. Like, this could be a full game. And when you get to Black Widow, you’re like, “wow, this is a Black Widow game. She is fully featured.”

Marvel’s Avengers komt op 15 mei 2020 naar de pc, PlayStation 4, Xbox One en Stadia. De game moet vooral een singleplayer ervaring bieden.