Als Death Stranding later dit jaar lanceert is de game maar drie jaar in ontwikkeling geweest. We leven in een tijd dat de ontwikkeling van games steeds langer duurt en dit lijkt een zeer snelle ontwikkeltijd te zijn geweest.
Middels een reeks tweets heeft ontwikkelaar Hideo Kojima een tijdlijn gegeven van de ontwikkeling. Daar komen een aantal leuke feitjes aan het licht. Zo is alle motion capture met Norman Reedus (The Walking Dead) zelfs al opgenomen voordat de game een engine had! Mad Mikkelsen (Rogue One, Casino Royale) werd pas net voor de lancering van de eerste trailer gevraagd:
2015/12/16 established KJP & started recruiting
2016/1 searching for engine
2016/4 making LUDENS CG
2016/5 moved to office
2016/6 announced 1st trailer
2016/7 announced KJP trailer
2016/fall engine decided
2016/12 announced PV by DECIMA had to stop shooting due to SAG strike— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) June 2, 2019
2016/2 met Norman in LA and asked to be the main role
2016/3 did Norman’s scan & P cap in San Diego for the trailer
2016/6 did presentation to Mads on Skype
2016/7 asked Mads to be a part of this project in San Diego
2016/8 did Mads’ scan & P cap for the trailer in UK pic.twitter.com/PEwC27wb1W— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) June 2, 2019
Death Stranding verschijnt op 8 november voor de PlayStation 4. Kun je echt niet wachten, dan hebben we natuurlijk nog deze uitgebreide gameplay-video.