Dit zijn de Sekiro: Shadows Die Twice pc-specificaties

De pc-specificaties voor Sekiro: Shadows Die Twice, de nieuwe game van FromSoftware, zijn vrijgegeven op de Steam-pagina van het spel. Over een kleine anderhalve maand ligt de game in de (digitale) winkels en het is goed om te weten of jouw pc de dodelijke samoerai wel aan kan.

Ten opzichte van de specificaties van Dark Souls 3 destijds, zijn deze van Sekiro vrij bescheiden te noemen. Je hebt geen bulk van een pc nodig om de game te kunnen draaien. De aanbevolen specs geven namelijk aan dat je ‘maar’ een Intel Core i5 nodig hebt, terwijl het fijn was als je bij Dark Souls 3 een i7 in huis had.

Hieronder kun je de minimale en aanbevolen specificaties zien.

Sekiro: Shadows Die Twice minimum PC specs

  • OS: Windows 7 64-bit | Windows 8 64-bit | Windows 10 64-bit
  • Processor: Intel Core i3-2100 | AMD FX-6300
  • Memory: 4GB RAM
  • Graphics: Nvidia GeForce GTX 760 | AMD Radeon HD 7950
  • DirectX: Version 11
  • Network: Broadband internet connection
  • Storage: 25GB available space

Sekiro: Shadows Die Twice recommended PC specs

  • OS: Windows 7 64-bit | Windows 8 64-bit | Windows 10 64-bit
  • Processor: Intel Core i5-2500K | AMD Ryzen 5 1400
  • Memory: 8GB RAM
  • Graphics: Nvidia GeForce GTX 970 | AMD Radeon RX 570
  • DirectX: Version 11
  • Network: Broadband internet connection
  • Storage: 25GB available space

Sekiro: Shadows Die Twice verschijnt op 22 maart voor PlayStation 4, Xbox One en pc. Benieuwd naar onze verwachtingen? Lees dan vooral even de preview.

  1.   
    Tom Kauwenberg's avatar

    Ik neem aan dat de recommended specs gaan om de norm van 1080p/60 en damn, dan zou dit echt enorm schappelijk zijn.

    Hopelijk hebben ze de optimalisatie deze keer meteen goed. Correct me if I’m wrong, maar dat is bij Dark Souls nog wel eens anders geweest, toch?

  2.   
    MikeGevers's avatar

    @Tom Kauwenberg: Dark Souls staat inderdaad niet bekend om zijn goeie pc-ports, maar dat zat hem niet alleen in de framerates. Physics die aan framerate gekoppeld waren (kijk je mee, Fallout 76?), waardoor je wapens sneller kapot gingen als je op hogere framerates speelde, besturing die nogal ruk was…

    Maar Sekiro komt natuurlijk met hulp van Activision uit. Eerder gaf From Software al aan dat ze hulp kregen met tutorials maken, dus het zou me niks verbazen als Activision ook qua het maken van pc-ports wel het een en ander kan uitleggen. Verder zijn het interdaad zeer schappelijke specs, dus ik ben benieuwd 🙂

  3.   
    Tom Kauwenberg's avatar

    De ervaring van From Software zal ook wel gegroeid zijn. Zeker weet ik het niet, maar volgens mij gaat het hier ook om (grofweg) dezelfde engine als die van Dark Souls. Als ze die uiteindelijk goed draaiende hebben weten te krijgen, is er ook meer kans dat ze dat bij Sekiro meteen beter afgaat. Hopelijk wel, in ieder geval.