Over Metroid Prime 4 en heisa bij EA | Gamersnet Podcast #46

Wegens opnamedrukte en vakanties even uit de ether, maar de Gamersnet Podcast keert dubbel en dwars terug! Peter en Tom praten bij over hun afwezigheid, met uiteraard alle gamegebeurtenissen die ondertussen plaatsvonden. Dat alles en meer hoor je in deze bomvolle aflevering #46

Ons vaste tweetal bespreekt onder meer de stand van zaken rondom Metroid Prime 4, waarom veel eerste uren met Anthem tegenvallen en, ook niet onbelangrijk, hoe Tom zijn eerste rit op de praerie van Red Dead Redemption 2 heeft ervaren.

Luister mee met deze enerverende aflevering (ook via iTunes of SoundCloud zelf) en vertel ons vooral hoe jij in zou haken in onze zinloze discussies…

Volg de Gamersnet Podcast ook op iTunes of SoundCloud om altijd op de hoogte te blijven van de nieuwste afleveringen!

Meepraten en vragen stellen moedigen we evenals aan. Zeg je zegje dan wel met een berichtje richting [email protected] of bijvoorbeeld Twitter en wie weet, schuiven we volgende week aan voor jouw onderwerp of vraag!

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen geven, gebruik hiervoor de links bovenaan de pagina

  1.   
    someone else's avatar

    Eindelijk!
    De podcast-loze weken zijn over

  2.   
    rolf1977's avatar

    Yesss. Ze zijn er weer!!!

  3.   
    MikeGevers's avatar

    Wat betreft Steam en Metro Exodus: nee, Steam is niet altijd even revolutionair de laatste tijd. Maar Metro Exodus werd nét iets meer dan twee weken voor release inééns van Steam gehaald, terwijl veel van de marketing wél gewoon via Steam is gebeurd. Ik heb volgens mij meerdere mails en notificaties van Steam ontvangen over Metro Exodus.

    Tuurlijk, veel andere partijen (EA, Bethesda, Ubisoft, etc.) werken met eigen launchers, maar daarbij gaat het om games waarvan de uitbaters van de launchers (EA, Bethesda, Ubisoft, etc.) zélf verantwoordelijk waren voor de ontwikkeling waren. In dit geval trekt Epic ineens het tapijt onder Steam vandaan betreffende een game van een derde partij, hoewel Steam best intensief is gebruikt voor marketing én zonder dat Epic Games echt betrokken was bij de ontwikkeling. Dat is het verschil met Steam en dat is dan ook wat deze praktijken onuitstaanbaar maakt wat mij betreft.

    Tel daarbij op dat de ontwikkelaar pc-gamers lijkt te bedreigen dat volgende Metro-games niet meer naar pc komen als ze worden geboycot op de Epic Games Store, en je hebt een recept voor een totale ramp. Ik bedoel maar: de Epic Games Store is eigenlijk maar nauwelijks bekend, omdat ze nog maar zo jong zijn. Veel mensen zijn dan ook niet eens bekend met die winkel. Die mensen hebben ineens geen idee wat er met Metro Exodus is gebeurd.

  4.   
    Tom Kauwenberg's avatar

    @MikeGevers: Maar goed, dat zijn de gevolgen van een vrije markt. Valve (en daarmee Steam) weet hoe cutthroat die wereld kan zijn en ze maken zelf gretig gebruik van de voordelen van hun eigen monopolie. Dan moet je ook niet gaan miepen als diezelfde markt zich (op sommige fronten) tegen je keert.

    Nee, wat Epic hier flikt is misschien niet honderd procent netjes richting Steam en de consumenten, maar zo werkt kapitalisme nu eenmaal. Man up en verbeter je systeem dan, zodat je die koppositie weer verdient.

  5.   
    Petor's avatar

    @Tom Kauwenberg: True zo werkt kapitalisme en bovenal is het vreemd dat dit niet contractueel is vastgelegd bij steam, dat dit paar weken voor release zomaar kan. Niet netjes richting consument en dat zal Steam nu wel gaan dichttimmeren. Ik hoop dat Steam gaat terugvechten met goeie features, want hoewel in concurrentie tof vind heb ik ook geen zin in monolopie van Epic…