Dit is hoe Overwatch’ donaties borstkankeronderzoek bevorderen

Oktober is de zogenaamde mondiale borstkankermaand, waarin instanties als Pink Ribbon en vele andere goede doelen awareness rondom gezonde borsten willen versterken. Dit jaar was het nota bene schietspel Overwatch die daar ook als corporate partner voor optrad, met name middels de Pink Mercy Skin die tijdelijk verkocht werd in Overwatch. En ja, dat heeft flink wat geld in het goededoelenlaatje gebracht.

In totaal stond de verkoop van roze (in-game) Mercy-merchandise garant voor zeker 12.7 miljoen dollar (!), die geschonken zal worden aan de Breast Cancer Research Foundation (BCRF). Niet alleen is Blizzards donatie daarmee de grootste zakelijke opbrengst voor de instantie ooit, maar ook eentje die beide bedrijven het liefst zo transparant mogelijk tackelen.

Middels een uitgebreide blogpost laat Blizzard weten hoe het opgebrachte geld precies ingezet zal worden in de strijd tegen borstkanker.

Allereerst wordt de gigantische som geld gesplitst onder drie voortdurende facetten van BCRF; respectievelijk een preventieprogramma, een internationaal researchconsortium en 25 jaarlijkse bonussen voor verder onderzoek.

Wat betreft het voortdurende onderzoek naar het bestrijden van borstkanker, wordt ook daarvan de splitsing in geldstroom in beeld gebracht. Zowel Blizzard als BCRF zelf publiceerde een heldere infographic met alle partjes van het onderzoek:

Uiteraard stellen Blizzard en BCRF zich dankbaar op richting alle Overwatch-fanaten die zich heldhaftig in hebben gezet voor het goede doel.

En of het spelers nu ging om gezonde borsten of gewoon de beste Mercy-skin tot dusver; de prestaties van de community blijven zonder twijfel een prachtig gebaar van gamers over de hele wereld.

Meer weten over de precieze vorm van alle liefdadigheid en hun door gamers aangevoerde geldstroom? Lees vooral verder op het officiële Blizzard blog.

  1.   
    Tom Kauwenberg's avatar

    Van mijn part mogen de grotere games dit gerust vaker doen. Niet alleen kunnen goede doelen hier (op interactieve wijze) goed bijbeunen, het onderstreept ook nog eens een keer de “zuivere” vorm van microtransacties. Direct-pay voor cosmetische, exclusieve items. Lijkt me helemaal niks mis mee.