Ah, Dead or Alive, waar de gemiddelde vrouw borsten heeft ter grootte van meloenen die bewegen als puddingen. Dat was althans lange tijd het geval. Met Dead or Alive 6 wil ontwikkelaar Team Ninja het over een andere boeg gooien en de vrouwen realistischer neerzetten. Toch is nu bekend dat ook in het zesde deel de bewegende borsten terug zijn.
Lange tijd leek het erop dat “jiggly boob physics” niet terug zouden komen in Dead or Alive 6. Producer Yohei Shimbori gaf al vroeg in het ontwikkelstadium aan dat de eerder gebruikte “Soft Engine” de deur uit ging, dat de cupmaat van de vrouwelijke vechters verminderd werd en dat de serie realistischer zou moeten ogen. Meer vechtersbazen, minder stoeipoezen dus.
In een interview met 4Gamer vertelt Shimbori dat er misverstanden zijn ontstaan. Hij heeft nooit gezegd dat de “jiggles” zouden verdwijnen, ook al werden zijn woorden door velen wel zo geïnterpreteerd. Sterker nog, de physics-afdeling van Team Ninja is op het moment druk bezig om in hun nieuwe engine specifieke lichaamsdelen zo realistisch mogelijk te laten schudden.
Afhankelijk van de kleren verschilt het schudden. Personages met strakke kleding laten weinig geschudder zien. We zullen meer loszittende kleding uitbrengen en die schudden zeker anders, dus kijk daar beslist naar uit.
De “jiggle”-aanpassingen blijken recentelijk te zijn geïmplementeerd. De versie die in juni op de E3 2018 is laten zien bevatte nog geen bewegende borsten, terwijl de Gamescom demo in augustus dat wel deed. Deze video brengt dit in beeld: