Realm Royale verliest 95 procent van Steam-spelersbasis sinds release

Battle Royale is dé hype van dit moment, dus is het niet vreemd dat ontwikkelaars deze markt aan willen boren. Hi-Rez Studios, de ontwikkelaar achter Smite en Paladins, probeert dit sinds juni met Realm Royale, maar lijkt niet erg succesvol te zijn. Bij de release was de game niet heel populair, met zo’n 5.000 gelijktijdige spelers op Steam, maar toen streamers zoals de immens populaire Ninja de game oppakten, schoot dat aantal omhoog naar 100.000 gelijktijdige spelers.

Helaas voor Hi-Rez was dit slechts tijdelijk: de dagelijkse piek ligt weer ongeveer waar Realm Royale begon voordat Twitch de game omarmde. Het is natuurlijk logisch dat games hun piekmomenten niet eindeloos vasthouden, maar het gaat hier om een daling van 95 procent. Zeker voor free-to-play games, die hun spelersaantallen logischerwijs niet omhoog kunnen stuwen middels gratis weekends, is dat een flinke klap in de portemonnee.

De recensies op Steam zijn verdeeld, maar de voornaamste klachten gaan over de recente patches, die volgens veel spelers de gamebalans compleet hebben verstoord. Ook klagen veel mensen over het verdienmodel van de game, terwijl er nog zoveel bugs aanwezig zijn.

Heb jij Realm Royale al uitgeprobeerd? En zo ja, speel je het nog steeds of is je interesse in de game weer weggeëbd? Laat het ons weten in de reacties!

Meer Realm Royale

  1.   
    madda's avatar

    Dat is een erg flinke daling.

  2.   
    Verluci's avatar

    Dat verbaast me eigenlijk heel weinig. ’t is wel een grappig spel, maar ik had absoluut 0 wil om terug te komen na een paar potjes gespeeld te hebben. Misschien kan de game nog groeien als er meer content toegevoegd word.

  3.   
    Puddingboom's avatar

    Enorm van genoten (134 uur), dat krijg je als je de unieke gameplay elementen uit de game haalt. ben al lang geleden gestopt. zonde.