Het niveau van Shadow of the Tomb Raider valt straks uitgebreid aan te passen. In een recent blogbericht heeft Eidos Montreal namelijk bevestigd dat spelers de moeilijkheid van drie belangrijke onderdelen zelf kunnen bepalen. Zowel het niveau van gevechten, puzzels als het verkennen van de spelwereld is aan te passen.
Via het menu kan je kiezen tussen Easy, Normal, Hard en het extreme Deadly Obsession. Deze laatste optie is alleen te kiezen voor alle drie de onderdelen tegelijk. Ook kan je niet tijdens je speelsessie wisselen als je eenmaal Deadly Obsession hebt gekozen. Dit is dus echt een moeilijkheid voor de meest fanatieke schatzoekers.
Een lagere moeilijkheid voor gevechten zorgt er bijvoorbeeld voor dat je meer munitie hebt en vijanden sneller kunt verslaan. Het niveau qua verkenning heeft betrekking op onder andere het uitlichten van base camps en visuele hints om je te helpen tijdens het klimmen en springen. Dit zagen we eerder al in een speciale Traversal Trailer. Op de hogere niveaus zal je dus veel meer zelf moeten ontdekken.
Shadow of the Tomb Raider verschijnt 14 september voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. De ontwikkeling is in elk geval al klaar, dus de game is gereed om over een goede maand vele gamers te verblijden.
laat maar komen die game 😀
word weer een gamepie om van te genieten 😀
Prachtig dit word weer slapeloze nachten met chips en bier