Traditionele DLC staat nog altijd hoog in het vaandel bij Take-Two

De DLC-markt is in de loop der jaren veranderd van uitbreidingen, naar ‘kleinere’ downloadable content naar microtransacties. Deze microtransacties zijn een nieuwere vorm van een verdienmodel, maar traditionele DLC staat voor Take-Two nog altijd hoog in het vaandel. Dit stelt Karl Slatoff, president van het bedrijf.

Het klinkt in eerste instantie wellicht een beetje scheef of hypocriet, want Grand Theft Auto 5 maakt met GTA Online een zeer winstgevende tijd door, wat grotendeels door microtransacties komt. Toch gelooft Take-Two nog altijd in traditionele, of ouderwetse, DLC. Er is interesse om content uit te brengen waar je eenmalig voor betaalt en er flink wat content voor terugkrijgt. Slatoff zegt wel dat het aan het type game ligt of deze manier van DLC nog werkt of niet.

Despite the success of Grand Theft Auto Online, and speaking in general terms (independently from the unannounced plans for Red Dead Redemption 2 or Rockstar), Slatoff mentioned that Take-Two still sees the traditional DLC model (as opposed to the Online model) as interesting, but it depends on a game-by-game basis whether it makes sense or not. It’s a very lucrative model for the company and very compelling for consumers, as it allows them to continue to engage with games in the way they’re used to.
Mogelijk wordt hier gesproken over de strategie die Red Dead Redemption 2 gaat volgen. De cowboysetting is wellicht een lastiger omgeving om microtransacties zoals die in GTA Online aan te bieden. Krijgen we dus weer ‘ouderwets’ uitbreidingen voor Red Dead Redemption 2?

  1.   
    tranceguy's avatar

    Dat is in veel gevallen toch echt dlc zoals het hoort te zijn, gewoon uitbreidingen….