Gamersnet.nl

LawBreakers-team wil floppend spel nog ondersteunen, maar werkt ook aan nieuw project

Het vorig jaar gelanceerde over-the-top schietspel LawBreakers kon er overduidelijk niet in slagen een vaste spelersbasis aan te leggen, en dat wordt gevoeld bij het ontwikkelteam van Boss Key Productions.

De studio die ooit hoopvol werd opgericht door Gears of War-bedenker Cliff Bleszinski onderstreept nu zelf ook het falen van hun shooter in een nieuw statement op diens eigen website, “which may not come as a surprise.”

The fact is LawBreakers failed to find enough of an audience to generate the funds necessary to keep it sustained in the manner we had originally planned for and anticipated. And while a pivot to free-to-play may seem like easiest change to make, a change of this magnitude takes publishing planning and resources to do it.
Aldus het woord vanuit Boss Key, waar men zelf niet veel heil ziet in een omdraai tot free-to-play verdienmodellen. Te veel werk, te veel gedoe. Lang niet zo simpel als men denkt, zo verwoordt de ontwikkelaar.

Boss Key is eropuit om LawBreakers in diens huidige vorm te blijven ondersteunen, maar daar laten ze het niet bij. In tegendeel; lekker gaat het niet, maar er wordt gewerkt aan een weg om misschien uit dat dalletje te komen:

The team here has worked hard on this game over the past three and a half years and our studio is determined to give this game the second life it deserves. However, between now and then, we cannot sit idle. We will continue to support the game in its current state, but we also need to focus on other projects with fresh creative leaders. We have been working on something new and we can’t wait to share more about it! It’s a passion project that we’re in complete control of.
Ondertussen schijnt Boss Key Productions dus te werken aan een eigen passieproject, waarover het team schijnbaar ‘volledige controle’ heeft. Een opmerkelijk statement, gezien LawBreakers ook niet bepaald gebonden was aan veel eisen van buitenaf. Uitgever Nexon zou zelf naar verluidt free-to-play mogelijkheden aangeboden hebben, die Bleszinski destijds vriendelijk afwees.

Wat Boss Key’s passieproject precies inhoudt, daarover blijft het voorlopig nog even stil. In ieder geval blijft het machtig om te zien dat de ontwikkelstudio zich niet makkelijk gewonnen geeft. LawBreakers blijft in de komende tijd nog updates en verbeteringen ontvangen, terwijl we ons ondertussen klaarmaken voor wellicht iets compleet anders van de studio.