Dit zijn de verschillen van Detroit: Become Human tussen PlayStation 4 en PlayStation 4 Pro

Ontwikkelaar Quantic Dream heeft meer losgelaten over de verschillen van Detroit: Become Human tussen de reguliere PlayStation 4 en de PlayStation 4 Pro. Het bedrijf was onlangs op de Game Developers Conference waar de uitleg werd gegeven.

Detroit: Become Human kent op de normale PlayStation 4 een resolutie van 1080p en de game draait op 30 frames per seconde. Draai je de game op een PlayStation 4 pro, dan kent het spel een resolutie van 2160p (4K) checkerboard en een framerate van 30 frames per seconde. Op elke PlayStation 4 ondersteunt de game tevens HDR.

Detroit: Become Human will run at 1080p and 30 frames-per-second on a base PS4 Pro, while on the PS4 Pro it’ll run at the same frame rate, but will instead be rendered at a 4K resolution. This, of course, won’t be native 4K, and will instead be achieved through checkerboard rendering. Both versions of the game will also support HDR.
Quantic Dream heeft zelfs voor de PlayStation 4 Pro-versie van Detroit: Become Human gekozen voor een framerate van 30fps, omdat de prioriteit meer bij het grafische aspect ligt. Een andere reden is dat Detroit geen actiegame is en dus een hogere framerate niet verplicht is, alsook dat langere laadtijden hierdoor uit de weg worden gegaan.

Waarschijnlijk krijgen we rond de release meer te zien omtrent de performance verschillen. Detroit: Become Human verschijnt op 25 mei exclusief voor PlayStation 4.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren