Scavengers wordt ‘co-opetition’ shooter van veteranen uit Bungie en DICE

Een onafhankelijke ontwikkelstudio, maar wel eentje met ervaren talent te over. Het recent opgerichte Midwinter te Seattle deed recentelijk een eerste game uit de doeken; Scavengers, een post-pandemisch schietspel naar het idee van oud-ontwikkelaars van onder meer Halo en Battlefield.

Hoewel we nog niet veel te zien krijgen van Scavengers, is de insteek in ieder geval al wel uit de doeken gedaan. Het online schietspel plaatst spelers in de nabije, ijstijd-achtige toekomst op onze aardbol, alwaar een mysterieuze ziekte al het leven besmet. Niet alleen resulteert dat in grillige kou en weinig overlevende maatschappij, ook de restanten van flora en fauna lijken grotendeels gemuteerd te zijn. Een open wereld vol gevaren, zo verzekert Midwinter.

Door samen én tegen online spelers (vandaar “co-opetition”) te spelen, kun je in Scavengers succesvol overleven. Daarbij dient opgemerkt te worden dat de open wereld online wel computergestuurde facties en tegenstanders kent, waardoor het gevaar ten alle tijde van meerdere kanten kan komen. Het is aan de spelers om zelf uit te vogelen hoe je daarin elk obstakel tackelt.

Naast een documentaire-achtige onthullingstrailer en een handvol artwork, is er verder nog weinig bekend over Scavengers. Ook op de officiële website van de game is weinig duidelijkheid te vinden over een mogelijk release-schema, prijs of platformbeschikbaarheid.

Al met al staat Midwinter wel garant voor een aardige belofte met Scavengers. Wij van GamersNET zien ergens wel heil in een soort samenkomst van The Division met de stijl van Fallout, maar de tijd zal het moeten leren…

[SCREENSHOTS]

  1.   
    mattioza's avatar

    Ziet er wel vet uit!