H1Z1 ziet een forse daling van spelersaantallen tegemoet

Nadat bekend werd dat PlayerUnknown’s Battlegrounds voor het eerst te maken heeft met dalende spelersaantallen, blijkt nu ook dat H1Z1 het niet veel beter doet. Dit terwijl H1Z1 voorheen juist een groot succes was met een gemiddelde van 86.000 en een piek van 150.000 gelijktijdige spelers halverwege 2017.

Nu is het echter een heel ander verhaal, volgens GitHyp raakt de game nog amper 10.000 gelijktijdige spelers met de grootste piek van 14.000 spelers aan, een daling van 91 procent.


Mogelijk heeft de daling te maken met de community die zich negatief uitlaat over de ontwikkelaars. Zij vinden dat de ontwikkelaars steken laten vallen doordat ze de game nog amper ondersteunen.

Een andere reden zou kunnen zijn dat andere games zich ook hebben gemengd in het Battle Royale-genre, waardoor spelers gekozen hebben om H1Z1 achter zich te laten en tijd te spenderen in bijvoorbeeld PlayerUnknown’s Battlegrounds, Fortnite of SOS.

  1.   
    emilius23's avatar

    Nog nooit gehoord van sos. Zelf speel ik redelijk vaak fortnite, die sinds dat het uitkwam al hard verbeterd is. zowel in gameplay als graphics

  2.   
    Tom's avatar

    SOS is naar mijn idee ook geen gigantisch succes. We hebben de game inmiddels twee keer gestreamd, maar tot dusver nog geen aandacht op GamersNET zelf eraan besteedt. Het concept is tof, maar naar mijn gevoel is de uitvoering ervan te karig om echt over te gaan op een daadwerkelijke review.

  3.   
    DeAdSeYe's avatar

    ”emilius23″ schreef, "Nog nooit gehoord van sos. Zelf speel ik redelijk vaak fortnite, die sinds dat het uitkwam al hard verbeterd is. zowel in gameplay als graphics"

    Alsjeblieft, blijf weg bij SOS!

    De ontwikkelaar gebruikt Twitch en populaire streamers als marketing. Dit heeft uiteindelijk ervoor gezorgd dat streamers meer voor het zeggen hebben als de “gewone” gebruiker. Zo zouden diverse streamers ervoor hebben gezorgd dat tientallen “gewone” gebruikers zijn gebannen voor vage redenen. De ontwikkelaar zou ook de voorkeur hebben aan vrouwelijke streamers omdat zei makkelijker mannelijke kijkers kunnen werven.

    Er zijn nu diverse ruzie’s ontstaan tussen de “gewone” gebruiker en de streamers met hun community. Ik lees ook terug in diverse reacties dat populaire streamers de optie hebben om bepaalde wapens te kiezen terwijl de “gewone” gebruiker deze optie niet heeft.

    Ik weet niet wat allemaal waar is, maar ik ga het spel niet kopen. Ik hou er ook niet van als ontwikkelaar meer voorrecht geven aan streamers en vooral dat zei voor het zeggen hebben.

    Zoals Tom al zegt, het spel is geen succes en ik denk dat het hiermee degelijk te maken heeft.