Kraken vormt dan toch onderdeel van Sea of Thieves; screenshots gelekt

Werd deze ooit nog zo mysterieus getoond in vroege Sea of Thieves trailers, beloofde Rare deze week nog dat het almachtige Kraken-monster wel degelijk in de uiteindelijke versie van het spel zou zitten. Tot dusver nog nooit gezien in gameplay-beelden, maar blijkbaar dient het monster als een willekeurige en ontiegelijk pittige uitdaging voor meerdere piratenteams.


In gesprek met PC Gamer sprak design director Mike Chapman al eerder over het verschijnsel rondom de Kraken. Enigszins willekeurig, maar niet zonder illustere waarschuwing. Niet voor niets wordt het monster gezien als een late-game obstakels voor piraten.
t’s something that can strike mercilessly at any time. Players will have a limited amount of warning. There’s an inky mass in the water, which is your clue that there is a kraken there, but when it strikes, what it does and how it prioritises is different each time. You could have three ships attacked simultaneously by those eight tentacles. It can wrap the ship, it can rock the ship and put damage in it. You could slash a tentacle and get ink in your face—you’re stumbling around the deck with this ink in your face.
Aldus Chapman. Dat de Kraken inderdaad gigantisch is en hele schepen kan verzwelgen, is gebleken uit foto’s van gameplay waarin het zeebeest voorkomt. Op de fora van ResetEra werden de screenshots voor het eerst aangetroffen, uiteraard met het vaste watermerkje voor beta-testers weggepoetst. Wel zo slim, aangezien deze lekkage ongetwijfeld het afgesproken embargo voor vroege vogels zal breken.


De tentakels van een Kraken kunnen dus niet alleen inkt spuiten en teammaten (of rivalen) verblinden, maar ook je boot vasthouden of piraten in het rond slingeren. Wie al vroeg een Kraken tegen het lijf loopt, doet er goed aan met een flinke boog koers óm de inkt in het water te zetten. Of, beter nog, te schuilen op een nabijgelegen eiland en de aankomende chaos aan te zien om na afloop alle resterende schatkisten uit het water te vissen.

Ondertussen maakt Rare zich klaar voor een stress test op de servers van Sea of Thieves, aanstaand weekend. Daaraan kunnen eerdere testers van voorgaande (closed) alpha- en beta-sessies zich wagen, al verzekert de Britse ontwikkelstudio dat er voor de release op 20 maart ook zeker een open beta zal volgen.

  1.   
    Tom's avatar

    Jammer dat iemand hiervoor NDA heeft moeten breken, maar mooi om te zien dat de Kraken inderdaad in de game zit. Dit zijn dus precies de gebreken die de closed beta voor mij had. Allemaal beloftes uit eerdere trailers, die nergens te bekennen waren.

    Nu nog helderheid over het zelf kunnen houden van katten op de boot, en mijn hoopvolle verwachtingen zijn vervuld.

  2.   
    Mattiees's avatar

    ben benieuwd wat er nog meer aan toegevoegd gaat worden. Ik vind de prijs nog vrij hoog dus het gaat afhangen van hoe ze nieuwe dingen er nog extra in gaan stoppen of ik het waard vind. Want sommige streamers hebben al letterlik de game ‘uitgespeeld’ in die eerste beta 😆

  3.   
    Tom's avatar

    Dat was dus ook mijn punt aan de hand van die closed beta. Te weinig content, vooral in vergelijking met de beloftes die eerder gemaakt zijn. De Kraken is al een soort blijk van meer, maar tegelijkertijd hoop je inderdaad op diepere (late) gameplay.

    Ik zit dit weekend weer in de stress test om te ontdekken of er inmiddels misschien nog iets anders te ontdekken is. En anders horen we het in de komende weken hopelijk wel van Rare zelf.

  4.   
    PSPfreaky's avatar

    Tom schreef, "Nu nog helderheid over het zelf kunnen houden van katten op de boot, en mijn hoopvolle verwachtingen zijn vervuld. "

    Die kan je ook houden 😉

    To that end, the first addition to the Sea of Thieves premium shop will be virtual pets, which you can buy directly (individually). These pets work like other items in the game: they’re physical objects that can be held not just by the owner, but by other players.

    “It’s entirely optional, but if you had a monkey, for example, you’ll be able to hold it like you can other things in the game, but then I’ll also be able to hold it, then drop it overboard, because that’s funny,” Neate explained.

    “It’ll come back. It’ll be fine! I desperately want us to be able to fire other stuff out of cannons, including monkeys and other animals, just because it’s fun, right?

    “So even if you were the only person who had bought a pet, but you had it on board, your crew would be able to enjoy the benefits of a monkey. It’s about adding to the fun and social nature. It’s just the right spirit for what Sea of Thieves is. Again, it’s completely optional. You will know what you’re getting. It doesn’t affect power and it doesn’t affect progression.”

    http://www.eurogamer.net/articles/2018-02-13-yes-sea-of-thieves-has-a-premium-shop

    @Mattiees: De beta stelde ook niet echt veel voor met wat wij Pioneers inmiddels hebben gehad 😉