Warhorse gaat wat doen met quick save-klachten Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance was een van de meest geanticipeerde games en voldoet voor velen ook grotendeels aan de verwachtingen. Er is echter één feature (of eigenlijk: het bijna volledig ontbreken ervan) waar gamers massaal over vallen: de mogelijkheid tot quick saving. De enige mogelijkheid om dit te doen wanneer het de speler uitkomt, is het drankje Saviour Schnapps, waarvan je er maximaal drie in je inventaris kunt hebben en die bovendien redelijk duur zijn.

In ons moderne tijdperk zijn we natuurlijk gewend geraakt dat we onze games te allen tijde kunnen opslaan, dus veel gamers klagen over het systeem in Kingdom Come: Deliverance. Op pc is inmiddels de Unlimited Saving-mod verschenen, maar de console-versie van de game kan daar natuurlijk geen gebruik van maken. Gelukkig geeft ontwikkelaar Warhorse te weten dat het op termijn iets met de klachten te gaan doen.

Ook wil de studio veranderingen aanbrengen in de minigame die je moet voltooien als je een slot wilt openbreken. Ook dit systeem kan namelijk rekenen op een flinke lading klachten, omdat het bepaald niet eenvoudig is te bedienen. Creative director Daniel Vávra reageert op Twitter op de klachten en zegt dat Warhorse er “iets” mee gaat doen. Hij laat expliciet in het midden wat er precies gaan gebeuren.

Over ongeveer twee weken moet er een nieuwe patch verschijnen voor Kingdom Come: Deliverance, maar het is niet bekend of de veranderingen aan lockpicking en quick saving dan al worden doorgevoerd.

  1.   
    Alfa Warrior's avatar

    Je kunt met dit soort spellen twee dingen doen;
    1. Zo veel mogelijk mensen een plezier doen.
    2. Zo veel mogelijk mensen aantrekken om je spel te spelen.

    Het is de kunst om die twee te balanceren en de “quick safe drankjes” waren een gok.. maar jammer genoeg in de verkeerde richting.

  2.   
    MikeGevers's avatar

    Alfa Warrior schreef, "Je kunt met dit soort spellen twee dingen doen;
    1. Zo veel mogelijk mensen een plezier doen.
    2. Zo veel mogelijk mensen aantrekken om je spel te spelen.
    Het is de kunst om die twee te balanceren en de “quick safe drankjes” waren een gok.. maar jammer genoeg in de verkeerde richting.
    "

    Ik vind het echt helemaal niet nodig om quick saving op de schop te gooien, maar aan de andere kant: het is niet alsof ze spelers ineens gaan dwingen om te quicksaven. Als die Saviour Schnapps écht zo’n deal-breaker zijn voor veel mensen, dan moet het maar op deze manier.

    Overigens zou het me niks verbazen als Warhorse quick saving gaat invoeren in de vorm van een “casual game mode” of zo, in de hoop dat mensen te trots zullen zijn om er gebruik van te maken.

  3.   
    sjaak19832015's avatar

    MikeGevers schreef, "

    ”Alfa Warrior” schreef, "Je kunt met dit soort spellen twee dingen doen;
    1. Zo veel mogelijk mensen een plezier doen.
    2. Zo veel mogelijk mensen aantrekken om je spel te spelen.
    Het is de kunst om die twee te balanceren en de “quick safe drankjes” waren een gok.. maar jammer genoeg in de verkeerde richting.
    "

    Ik vind het echt helemaal niet nodig om quick saving op de schop te gooien, maar aan de andere kant: het is niet alsof ze spelers ineens gaan dwingen om te quicksaven. Als die Saviour Schnapps écht zo’n deal-breaker zijn voor veel mensen, dan moet het maar op deze manier.
    Overigens zou het me niks verbazen als Warhorse quick saving gaat invoeren in de vorm van een “casual game mode” of zo, in de hoop dat mensen te trots zullen zijn om er gebruik van te maken. "

    Je hebt helemaal gelijk dat het niet nodig is en dan verwijs ik gelijk naar de review dat men zeurt over wat de game niet is zoals ik al zei. Hopelijk wordt de game in de toekomst niet teveel versimpeld doordat mensen blijven klagen over dingen die ze missen maar die niet in deze game horen.