Mod voor Kingdom Come: Deliverance maakt oneindig veel quick saves mogelijk

Veel mensen zijn erg te spreken over de realistische insteek van Kingdom Come: Deliverance. Er is echter één feature waar veel mensen een hekel aan hebben, namelijk het beperkte aantal quick saves. Om je spel op te kunnen slaan wanneer jij dat wilt, moet je namelijk de alcoholische versnapering Saviour Schnapps consumeren, die behoorlijk duur zijn en ook nog eens voor dronkenschap, katers en alcoholisme kunnen zorgen.

Echter, op pc biedt Kingdom Come: Deliverance ondersteuning voor mods, dus het was slechts een kwestie van tijd voordat iemand de Saviour Schnapps zou manipuleren. Nu, slechts een dag na de release, is het al zo ver: de mod Unlimited Saving doet precies wat zijn naam impliceert, namelijk zorgen dat je je voortgang kunt opslaan wanneer je maar wilt.

De mod zorgt er overigens niet voor dat Saviour Schnapps-drankjes helemaal niet meer nodig zijn om een quick save te maken: je moet er één flesje van in je inventory hebben. De mod zorgt er echter voor dat het item niet uit je inventaris verdwijnt als je je spel opslaat, waardoor het telkens opnieuw kan worden gebruikt.

Het is niet gegarandeerd dat de mod altijd zal blijven werken, aangezien er nog flink wat updates in de planning staan voor Kingdom Come: Deliverance. Sterker nog, wie weet zwicht ontwikkelaar Warhorse zelfs wel voor de druk van gamers om een traditioneel quick save-systeem in te voeren. Hoe dan ook, met de Unlimited Saving-mod hoef je je Groschen in ieder geval voorlopig niet meer uit te geven aan Saviour Schnapps.

  1.   
    MikeGevers's avatar

    Overigens ben ik van mening dat iedereen overdrijft over die Saviour Schnapps. Wat mij betreft slopen ze die hele quick saves er helemaal uit! Misschien spreekt hier de Dark Souls-fan in mij, maar ik vind het reguliere save-systeem (slapen/belangrijke quest-momenten bereiken om te saven) meer dan toereikend.

  2.   
    Mandamo's avatar

    (null)

  3.   
    nivlem's avatar

    het zorgt wel voor een meer realistischer gameplay. dat je je daden/quests goed moet plannen en eventueel een alternatieve aanpak kiest

  4.   
    Mandamo's avatar

    There are two version of this file. One where you still need at least one schnapps in your inventory and one where you don’t.

    Verder snap ik het wel als mensen een half uur aan voortgang verliezen als de game door de vele bugs weer crashed. Dan biedt zo’n mod wel uitkomst.

    EDIT: Jongens, doe alsjeblieft eens iets aan die iOS app. Wanneer er een ander teken dan een letter of cijfer wordt gebruikt krijg je een (null).

  5.   
    Heccer's avatar

    Ja en komt er nog een review voor dat ie in de budget bak ligt

  6.   
    Codename_black's avatar

    MikeGevers schreef, "Overigens ben ik van mening dat iedereen overdrijft over die Saviour Schnapps. Wat mij betreft slopen ze die hele quick saves er helemaal uit! Misschien spreekt hier de Dark Souls-fan in mij, maar ik vind het reguliere save-systeem (slapen/belangrijke quest-momenten bereiken om te saven) meer dan toereikend. "

    Leuk, maar wat als ik onverwachts weg moet? Ben ik lekker 45 minuten kwijt die ik vervolgens overnieuw kan doen. Met Saviour Schapps heb ik toeminsten nog een mogelijkheid waardoor ik de boel niet nogmaals hoef te spelen.
    En ook wat Mandamo zegt, als de game weer crasht door de hoeveelheid bugs die in de huidige vorm van het spel zitten weer lekker alles overnieuw kan gaan doen, dat gaat zeker niet helpen.

    Ik zie graag meer een Iron man save functie zoals Paradox in zijn games gebruikt. Je kunt gewoon gebruik maken van een Quick-save, maar je kunt deze maar save maar een keer gebruiken.

  7.   
    the ultimate gamer boss's avatar

    ik wacht wel op de 3rd person mod zal niet lang duren voor dat die uit komt

  8.   
    Tom's avatar

    De iOS-app wordt zeer snel compleet overbodig en ja, natuurlijk komt er een review aan.

  9.   
    MikeGevers's avatar

    Codename_black schreef, "

    ”MikeGevers” schreef, "Overigens ben ik van mening dat iedereen overdrijft over die Saviour Schnapps. Wat mij betreft slopen ze die hele quick saves er helemaal uit! Misschien spreekt hier de Dark Souls-fan in mij, maar ik vind het reguliere save-systeem (slapen/belangrijke quest-momenten bereiken om te saven) meer dan toereikend. "

    Leuk, maar wat als ik onverwachts weg moet? Ben ik lekker 45 minuten kwijt die ik vervolgens overnieuw kan doen. Met Saviour Schapps heb ik toeminsten nog een mogelijkheid waardoor ik de boel niet nogmaals hoef te spelen.
    En ook wat Mandamo zegt, als de game weer crasht door de hoeveelheid bugs die in de huidige vorm van het spel zitten weer lekker alles overnieuw kan gaan doen, dat gaat zeker niet helpen.
    Ik zie graag meer een Iron man save functie zoals Paradox in zijn games gebruikt. Je kunt gewoon gebruik maken van een Quick-save, maar je kunt deze maar save maar een keer gebruiken.
    "

    Ik snap waar je vandaan komt, maar hoe vaak komt het voor dat je onverwacht en dwingend weg moet van je gaming-sessies? Waarschijnlijk gebeurt dit niet heel erg vaak en áls het gebeurt, kun je in de meeste gevallen alsnog best een minuutje of twee wachten om te fast-travelen naar een plaats waar je kunt slapen (want laten we eerlijk zijn: zó groot is de spelwereld niet). En zelfs in de gevallen waarin de real-life situatie écht niet kan wachten, kun je in de meeste gevallen de game gewoon op pauze zetten. Mocht zelfs dat geen optie zijn, dan is het alsnog niet noodzakelijk om 20 Saviour Schnapps in je inventory te hebben. Daarom snap ik dus niet waarom het zo’n probleem is dat Saviour Schnapps zo duur zijn. Maar goed, ik weet dat mijn mening impopulair is, dus voel je vooral vrij om het met me oneens te zijn 😉