Gamersnet.nl

Ontwikkelaar PUBG wil de game op elk platform zien; Sony is strikt op kwaliteit

PlayerUnknown’s Battlegrounds, ook vooral bekend als PUBG, behaalt flinke verkopen en zelfs een record van meest gelijktijdige spelers, ontwikkelaar PUBG Corporation/Bluehole is nog lang niet klaar met de battle royale-game. De baas van het bedrijf, Chang Han Kim, ziet het spel namelijk op zoveel mogelijk platformen verschijnen.

De Xbox One-versie die een paar weken geleden als Game Preview verscheen is dan ook nog maar het begin. Microsoft ontving PUBG graag op de Xbox One en op Steam was het al helemaal niet lastig via Early Access binnen te komen, maar het zal nog wel even duren eer PlayerUnknown’s Battlegrounds op de PlayStation 4 te spelen is. Sony Interactive Entertainment is immers heel erg strikt op de kwaliteit voor een game.

[…] we’d like to focus on completing the Xbox One PUBG for now. If we have the opportunity, the final goal would be to launch the title on every platform.
Waar er op de andere platformen geen restrictie zat op kwaliteit, is dat bij Sony wel anders. Han Kim zegt dat er in het verleden situaties zijn geweest dat het voor PlayStation-platformen zes maanden langer duurde om een game te kunnen lanceren. Anderzijds focust de ontwikkelaar nu graag op de Xbox One-versie van PUBG, aangezien die versie nog lang niet af is.
Early Access on Steam and Game Preview on Xbox One are like pre-release, so they don’t have a restriction on quality. However, [PlayStation] is very strict about this. There were cases where a game took six months more to launch even when it was already completed.
Of en wanneer we PUBG op de PlayStation 4, of andere platformen, kunnen verwachten is dus niet duidelijk. Tom is in ieder geval onlangs bezig geweest met de Xbox One-versie en heeft een preview van PUBG geschreven.

PlayerUnknown’s Battlegrounds verscheen officieel op 12 december voor Xbox One en 20 december voor pc.