Vampyr krijgt geen DLC; vervolgen staan in de planning

Tegenwoordig krijgt zo’n beetje elke game wel uitbreidingen in de vorm van DLC. Het recent uitgestelde Vampyr houdt zich niet aan dat stramien. Cédric Lagarrigue, de directeur van uitgever Focus Home Interactive, heeft gezegd dat het de bedoeling is dat Vampyr een volledige game-ervaring biedt wanneer het verschijnt. In plaats van uitbreidingen denkt men liever aan vervolgdelen als de basisgame succesvol genoeg is.

This is a purely solo experience; we did not plan DLC. We would prefer, if the reception of the game justifies it, to think about a sequel. We and Dontnod already have some ideas, as there are so many incredible things to offer in such a universe.
Ondanks dat het budget achter Vampyr niet gelijk is aan dat van AAA-games, denkt Focus Home wél dat de game zijn plaats zal verdienen naast de blockbusters: volgens de uitgever biedt Vampyr een unieke ervaring die grote games (veelal) niet bieden.

Volgens Lagarrigue zal Vampyr winstgevend zijn bij een half miljoen verkochte exemlaren, maar het doel is het hele miljoen: als die mijlpaal bereikt wordt, wordt Vampyr als een succesvolle game beschouwd. Of Vampyr ook vervolgen krijgt als er minder dan een miljoen exemplaren worden verkocht, is onbekend.

Vampyr komt in de lente van 2018 uit voor Xbox One, PlayStation 4 en pc.

  1.   
    mmx's avatar

    Laten ze eerst maar eens wat zien dan zichzelf van tevoren rijk te praten .

  2.   
    Tom's avatar

    Vind het vooral apart dat ze openlijk praten over vervolgen, terwijl de game laatst nog uit werd gesteld. Sowieso erg benieuwd of dat ‘eerste deel’ überhaupt lekker gaat verkopen, want naar mijn idee voelde de E3-demo destijds enorm dertien in een dozijn…