Loot Chests in Assassin’s Creed Origins alleen te koop met in-game geld

Het regent vandaag Assassin’s Creed Origins-nieuws: niet alleen werd bekendgemaakt wat voor content de Season Pass voor deze game bevat, maar ook kregen we wat meer informatie over de Loot Chests die recentelijk op screenshots van de nieuwe Assassin’s Creed te zien waren. Tegenover Eurogamer zegt game director Ashraf Ismail namelijk dat deze alleen verkrijgbaar zijn via in-game geld.

De kisten met uitrusting zijn alleen bedoeld voor spelers die vinden dat ze te veel geld hebben in de game. Alle voorwerpen die je uit een Loot Chest kunt krijgen, zijn ook te vinden in bijvoorbeeld militaire kampen. Het staat je dus volledig vrij om de nieuwe uitrusting op de moeilijke (en leukere) manier te verkrijgen.

Met deze opzet lijkt Assassin’s Creed Origins dus Middle-Earth: Shadow of War te volgen. Ook deze game biedt Loot Boxes (die overigens te koop zijn met zowel in-game valuta als echt geld), maar deze leiden niet af van de game. Wat vinden jullie van de intrede die Loot Boxes maken in games die voornamelijk of zelfs volledig om de singleplayer-ervaring draaien? Laat het ons weten in de reacties!

  1.   
    CHILLOZZ's avatar

    heel simpel.
    Zolang het niet pay to win is vind ik het niet erg.

    Maar als je dus bepaalde-betere gear kunt krijgen door alleen maar kistjes te openen met ECHT geld ben ik zwaar op tegen.

    Ik vind…. Dat je inprincipe betaald voor een volledige game.
    Nu met overal die kistjes krijg je onderhand het gevoel dat makers extra dingen achterlaten {niet standaard erin zetten} om zo extra inkomsten te genereren…

  2.   
    XLGAMER's avatar

    gebruik gewoon een trainer nergens last van

  3.   
    Tom's avatar

    XLGAMER schreef, "gebruik gewoon een trainer nergens last van"

    Niet iedereen speelt op pc, fyi. Bovendien vinden sommige gamers het fijn games op zijn minst in hun ‘originele vorm’ te ervaren.

  4.   
    Mandamo's avatar

    Ik denk dat het voor een groot deel gewoon de uitgevers zijn die pushen voor maximalisatie van de winst. Ze hebben gezien dat mobiele games gigantische bedragen binnenhalen met micro-transacties. Als Supercell met zo’n klein portfolio 2,5 miljard winst maakt in een jaar en het grote EA 4,5 miljard, dan snap ik dat ze het ook proberen.

  5.   
    XLGAMER's avatar

    true tom