Gamersnet.nl

Rare wil Sea of Thieves jaren na release nog blijven uitbreiden

Als het gaat om Sea of Thieves zijn de dames en heren van ontwikkelstudio Rare één blok ambitie. Vorig jaar spraken we op Gamescom nog met lead designer Mike Chapman, die de visie voor Sea of Thieves blootlegde, maar daar stoppen de Britten niet met dromen. In tegendeel; Sea of Thieves is, hoe ironisch ook, een wat meer vloeibaar concept, wat over de jaren heen mee moet groeien met diens spelersbasis.

We view our release in early 2018 as the next step for Sea of Thieves. Sharing the Technical Alpha with our Insiders was a concrete first step, next year’s launch will be the next one, and many more will come.

I reckon we will return to Gamescom with Sea of Thieves next year, probably the one after that as well.

Aldus game designer Ted Timmins, in gesprek met GamersNET. Toen we doorvroegen naar wát Rare precies toe wil voegen aan de formule van Sea of Thieves, werden de statements wat minder concreet:
I don’t want to give anything away just yet, but we have always had tons of ideas for [Sea of Thieves’] roadmap. We want to add to the world and deliver more adventures for our players to explore and experience.
Daarbij werd specifiek vermeld dat het niet snel om de grootte van de kaart zou gaan of het toevoegen van compleet nieuwe eilanden, maar vooral meer manieren om progressie te boeken en je eigen, ultieme piraat te worden.

Het is en blijft een ambitie, maar Rare heeft naar eigen zeggen ontzettend veel ideeën om (later) te implementeren aan wat Sea of Thieves is. Mocht je daarvoor op zoek zijn naar indicaties, dan vermeld Timmins dat er wellicht wat hints zitten in het officiële logo van Sea of Thieves. De stijlvol getekende schedel huist blijkbaar tal van kleine geheime concepten, waar Rare mogelijk nog mee aan de gang kan:


Wat zie jij in het logo, of wat zou je graag willen zien in Rares nieuwste creatie? Speculeer met ons mee of lees je verder in over deze zeewaardige online game, aan de hand van onze Sea of Thieves E3 hands-on