Digital Foundry: Assassin’s Creed Origins draait goed, maar niet native 4K op Xbox One X

Eerder noemde Phil Spencer de PlayStation 4 Pro een concurrent voor de Xbox One S, en niet voor Microsofts nieuwe Xbox One X. Hij deed deze uitspraak gebaseerd op de mogelijkheid om native 4K te leveren: het nieuwe Xbox-paradepaardje kan dit volgens de beste man wél, waar de PlayStation 4 Pro het moet doen met upscaling. Echter, ook de Xbox One X draait niet alle games op een native 4K-resolutie, zo blijkt uit Digital Foundry’s analyse van Assassin’s Creed Origins.

Net als veel PlayStation 4 Pro-titels maakt de game namelijk gebruik van checkerboarding om de doelresolutie van 3840 bij 2160 pixels te bereiken. Maar Digital Foundry drukt ons op het hart om ons vooral niet blind te staren op die getalletjes. Assassin’s Creed Origins is grafisch prima in orde en het spel biedt op de Xbox One X, in de woorden van de technici, ‘eerder een krachtige pc- dan een console-ervaring’.

Assassin’s Creed Origins draait ook op een stabiele framerate van 30 fps, wat goed nieuws is. Het gaat om een alpha build, dus het optimalisatieproces loopt nog op volle toeren. Op het gebied van de framerate hoeven we dus (hoogstwaarschijnlijk) geen taferelen à la Assassin’s Creed: Unity te verwachten. Hetzelfde geldt naar verwachting voor alle andere platforms waar het spel op verschijnt.

Assassin’s Creed Origins verschijnt op 27 oktober voor Xbox One, PlayStation 4 en pc.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren