Gamersnet.nl

Details Assassin’s Creed Origins uitgelekt; bevat gladiatorgevechten en nieuw vechtsysteem

Eerder deze week bevestigde een uitgelekt voucher de komst van Assassin’s Creed Origins al. Nu blijkt ook de volgende editie van Game Informer uitgelekt te zijn, een tijdschrift dat Origins volgende maand als coverstory heeft.

Hoewel we alles natuurlijk met een korreltje zout moeten nemen, lijken de details te kloppen met wat we eerder hoorden. Game Informer bevestigt dat Assassin’s Creed Origins zich afspeelt in Egypte, ten tijde van Cleopatra’s opkomst. De ontwikkeling is direct gestart na Black Flag en het spel is geoptimaliseerd voor de Xbox One Scorpio.

[SCREENSHOTS]
Egypte bevat enkele grote arena’s en daar kun je als speler deelnemen aan gladiatorgevechten. Hierbij komen de nieuwe vecht- en bewegingsmechanieken, waarbij onder andere is besloten om afscheid te nemen van de sprintknop, goed van pas. Daarnaast kunnen we wederom zwemmen en volgens Game Informer is er op de zeebodem veel interessants te vinden.

Assassin’s Creed Origins introduceert, naast de protagonist Bayek die we eerder al zagen, een tweede speelbaar personage. Beide kun je upgraden middels een RPG-lite levelsysteem, dat skills bevat in drie verschillende takken: Seer, Warrior en Hunter. Laatstgenoemde tak suggereert dat jagen terugkeert en dat klopt: net als in Assassin’s Creed III kun je jagen op wilde dieren. Deze zullen dit keer niet alleen jou, maar ook elkaar aanvallen.

Assassin’s Creed Origins zou volgens Game Informer verschijnen op 27 oktober. Meer informatie wordt verwacht tijdens Ubisofts persconferentie, die je aanstaande maandag live kunt volgen via GamersNET.

UPDATE: Via NeoGAF is nog een stortvloed aan details uitgelekt. Check ze hieronder.Een compleet overzicht van alle details:

  • New A.I.
  • No minimap but a elder scrolls type compass at top
  • No more sprinting button, speed depends on analog stick
  • Crouching is back
  • Story is being kept a secret
  • Eagle vision is a subtle pulse that highlights objects not enemies
  • Takes place during the ascent and reign of Cleopatra
  • You can climb everything in the game
  • Large and small cities with many landmarks including Memphis and Alexandria
  • The controllable eagle leak was true
  • NPC’s have a day/night cycle and includes time for them to eat, sleep, work, and “answer the call of nature”
  • Attack buttons are the right shoulder and trigger
  • A.I. does not take turns to attack
  • New combat system is more hit-box driven
  • As you fight, an adrenaline gauge fills up, and when both attack buttons are pressed powerful attacks are unleashed
  • Left shoulder button is lock on
  • There are treasures to find in the depths of the water (sunken ships, long-forgotten ruins)
  • Stat element of customization is removed
  • New gear system where players can improve specific parts of your gear by crafting materials
  • Leveling system that has a level cap of 40
  • There are legendary items to loot in the game
  • You can add blocked arrows to your inventory
  • You can no longer one hit enemies that are more powerful than you with your hidden blade
  • Buttons for free-running up and down are removed
  • Puzzles are back but more challenging and less switches