Gamersnet.nl

GTA-uitgever: ‘We zouden meer microtransacties kunnen invoeren’

GTA Online wordt nog met regelmaat voorzien van gratis nieuwe content, zoals de recente Gunrunning-update. De DLC komt echter steeds zwaarder onder vuur te liggen, omdat spelers steeds meer moeten grinden óf Shark Cards te kopen om alle content in die updates te kunnen kopen. Volgens uitgever Take-Two valt het allemaal echter wel mee.

Volgens CEO Strauss Zelnick is Take-Two lang niet zo afhankelijk van microtransacties als andere uitgevers. Er zijn wel mogelijkheid om meer microtransacties in GTA Online en de online-variant van het aankomende Red Dead Redemption 2 in te voeren, maar volgens Zelnick is het niet de bedoeling van Take-Two om gamers elke laatste stuiver af te troggelen.

You can’t give stuff away for free in perpetuity; there’s no business model in that. But we’re not trying to optimise the monetisation of everything we do to the nth degree. My concern is, if you do that, the consumer knows. They might not even know that they know, but they feel it.

We are convinced that we are probably from an industry view under-monetising on a per-user basis. There is wood to chop because I think we can do more, and we can do more without interfering with our strategy of being the most creative and our ethical approach, which is delighting consumers. We’re not going to grab the last nickel.

Red Dead Redemption 2 zal ook een multiplayer-component kennen, maar de game werd onlangs uitgesteld naar op zijn vroegst maart 2018. Waarschijnlijk krijgen we dus voorlopig geen informatie over hoe microtransacties in deze game worden geïmplementeerd.

Wat vinden jullie: valt het allemaal nog wel mee in GTA Online, of wordt er wel degelijk een te grote nadruk gelegd op het kopen van Shark Cards?