Blizzard verklaart waarom skins in Overwatch niet cross-platform overdragen

Wie het populaire Overwatch op meer dan één platform speelt, zal zich waarschijnlijk vaak ergeren aan het feit dat gegevens niet overgezet kunnen worden. Dat competitieve scores niet meegenomen worden, is nog ergens te begrijpen. Maar waarom mogen de puur cosmetische zaken als kostuums en graffitisprays niet overgedragen worden?

Ontwikkelaar Blizzard verklaarde het recentelijk tegenover een gamer, die het vervolgens op Reddit doorplaatsten:

With both consoles and the PC version, each license is its own entity – including cosmetic items. This is mostly due to the fact that the data is saved on different servers (Xbox-Microsoft servers, Playstation – Sony servers, and PC – our servers).

Since the data is directly attached to the license on that server, it isn’t able to be transferred over to another platform because of the different servers storing that detailed information. With console, we don’t even have a way to view your account level, cosmetic items, actions, or anything since it’s stored on another company’s personal server.

Blizzard laat duidelijk weten dat het obstakel niet bij de uitgeverij of de ontwikkelaar zelf ligt, maar bij partijen als Microsoft en Sony. Doordat de data op hun servers opgeslagen dient te worden, hebben zij ook het zeggenschap over de overdracht van de statistieken. Blijkbaar willen beide partijen die gegevens niet met elkander delen, laat staan het enigszins ‘neutrale’ pc-platform.

Binnenkort wordt het hoogstwaarschijnlijk weer jagen op exclusieve skins en andere goedheden in Overwatch, aangezien een Anniversary Event voor de shooter in het verschiet ligt. Enkele dagen terug lekte het seizoensgebonden evenement uit via de Xbox Store, alwaar 23 mei als begindatum voor de festiviteiten werd vermeld.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren