Overwatch heeft al meer dan één miljard dollar opgeleverd

Dat Overwatch een enorm succes is, dat wisten we al even. Zo maakte Blizzard onlangs nog bekend dat het vorig jaar verschenen Overwatch al door meer dan 30 miljoen mensen gespeeld is. Het moge duidelijk zijn dat dit de kassa bij Activision-Blizzard dan ook flink doet rinkelen.

Dat is wel gebleken uit de financiële resultaten die Activision-Blizzard heeft vrijgegeven over het eerste kwartaal van 2017. De Amerikaanse uitgever laat zijn aandeelhouders namelijk weten dat Overwatch inmiddels meer dan één miljard dollar heeft opgeleverd. Deze inkomsten zijn natuurlijk niet alleen afkomstig van de initiële verkoopcijfers, ook de lootboxes die je in-game kunt kopen zorgen, zeker tijdens seasonal events, voor flink wat extra inkomsten.

Activision-Blizzard laat weten dat Overwatch hiermee de achtste franchise is uit zijn portfolio die meer dan een miljard dollar heeft opgeleverd.

  1.   
    CHILLOZZ's avatar

    dit zijn toch voortaan wel behoorlijke cijfers..
    Daarmee kunnen ze toch ook wel elk nieuw deel goede vernieuwing/doorontwikkeling laten zien..

    Ik zou wel eens willen weten wat een Rockstar nu al totaal heeft verdiend met GTA V.
    Volgens mij val je daar ook van achterover.
    Maar zei mogen eigenlijk wel vaker met een nieuw deel uitkomen.
    2,5 a 3 jaar zou mooi zijn.

  2.   
    Tom's avatar

    Bij Overwatch moet je eigenlijk niet een nieuw deel willen. Deze game is groot op competitief vlak, dan wil je niet iedereen verplichten om over te stappen naar een nieuwe game of een andere structuur.

    Daarom zie je ook dat Blizzard een verdienmodel heeft opgezet van een enkele aankoop, maar eventueel wel meer financiën uit zij die de cosmetische Loot Boxes willen kopen. De game wordt daardoor dan ook voortdurend verbeterd en geüpdatet zonder daarvoor extra cash van de spelers te vragen.

    Daarnaast moeten de Seasonal Events wat variatie in de mix mikken, mocht het allemaal een beetje ‘veel van hetzelfde’ worden. Het creëert binding met de game en diens wereld, zonder met nieuwe delen op de proppen te komen.

  3.   
    svenysven's avatar

    Tom schreef, "Bij Overwatch moet je eigenlijk niet een nieuw deel willen. Deze game is groot op competitief vlak, dan wil je niet iedereen verplichten om over te stappen naar een nieuwe game of een andere structuur.
    Daarom zie je ook dat Blizzard een verdienmodel heeft opgezet van een enkele aankoop, maar eventueel wel meer financiën uit zij die de cosmetische Loot Boxes willen kopen. De game wordt daardoor dan ook voortdurend verbeterd en geüpdatet zonder daarvoor extra cash van de spelers te vragen.
    Daarnaast moeten de Seasonal Events wat variatie in de mix mikken, mocht het allemaal een beetje ‘veel van hetzelfde’ worden. Het creëert binding met de game en diens wereld, zonder met nieuwe delen op de proppen te komen."

    Het spel doet mij ook een beetje denken aan een soort competitieve versie van Team Fortress 2. Hoe het eruit ziet en beschreven wordt dan. Zelf heb ik Overwatch niet gespeeld dus kan het verder niet beoordelen of er veel gelijkenissen zijn…

  4.   
    Tom's avatar

    Spijker op z’n kop, Sven. Onze Leon reviewde de game vorig jaar al, en noemde het toen al direct een soort spirituele opvolger van Team Fortress 2.

    Uiteraard is dat een lichte verbastering van hoe de game precies in elkaar steekt, maar het blijft nu toch een van de betere team-based shooters. Tevens zag je ook veel Team Fortress 2 pro’s en/of content creators doorschuiven naar Overwatch, met succes.