Meer informatie over wapens en maps in Call of Duty: WWII

In een interview met GamesRadar heeft Sledgehammer-baas Michael Condrey nieuwe details onthuld over de multiplayer van Call of Duty: WWII. Hij praatte onder andere over de wapens en maps die de game zal bevatten.

Waar de vorige Call of Duty-games boost-jumping en futuristische schietijzers bevatten, keert WWII terug naar de roots van de franchise. We kunnen dus wapens verwachten die typerend zijn voor de Tweede Wereldoorlog, waaronder publieksfavorieten als de SMG-44 en de M1 Garand:

This arsenal of World War II weapons and the signatures of those weapons were really uniquely defined. Obviously, we have the classics that people know and love like the SMG-44 and the Garand, the rifles, the SMGs like the Thompson or the Grease Gun – but clearly shotguns and LMGs meant things, and the battlefields would respond.
Condrey beloofde tevens dat Call of Duty: WWII “ontzettend unieke” maps bevat, die spelers meenemen naar “iconische locaties van over de hele wereld”. Onder andere Normandië ten tijde van D-Day staat op het programma:
There’s so many real varied engagements in World War II that really lend itself well to saying, “Hey, these were real battle sites, they were very different in their strategy and we have a real world arsenal of weapons that you will have to manage in order to be successful there.”
De multiplayer van WWII introduceert een nieuwe modus genaamd “War”. In War moeten spelers “een reeks objective-gedreven conflicten” voltooien, wat doet denken aan de Operations-modus uit Battlefield 1.

Ook vertelde Condrey over Headquarters, waar wij eerder al over schreven in onze preview. Condrey omschreef Headquarters als een plek waar tientallen spelers “op nieuwe wijzen sociaal kunnen zijn.” Hij vergeleek dit met het Orgrimmar-gebied uit World of Warcraft:

I remember the impact of going to Orgrimmar in World of Warcraft for the first time, and seeing people being social, showing off their gear, practicing their combat, duelling, all these things. So imagine a Call of Duty space that provides that, anchors you in World War II, and continues your social engagement and your attachment to your avatar in a really transformational new space with other community members.
Condrey zelf is in ieder geval laaiend enthousiast over Call of Duty: WWII. Hij deed zelfs een Trumpje en beloofde: “it’s going to be great”.
For fans in general, a return to the strategic, grounded fast action of multiplayer where we began? Frankly, people are going to go bananas. It’s going to be great.
Het volledige interview is te lezen op GamesRadar. Check ook onze preview voor meer informatie over Call of Duty: WWII.

  1.   
    Throbert's avatar

    Benieuwd naar de beelden van multiplayer op E3

  2.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    De Thompson, dat is mijn echte fav.

  3.   
    Weeman86's avatar

    Ik vraag me een beetje af wat die Headquarters als toegevoegde waarde gaat geven…Kan me er bij een shooter helemaal niks van voorstellen namelijk.

  4.   
    Prolaxx's avatar

    Ben benieuwd:)