Guerrilla Games praat over Horizon: Zero Dawn-sequel; meer soorten Machines zijn welkom

Horizon: Zero Dawn is nog maar iets meer dan een maand uit en ontwikkelaar Guerrilla Games praat nu al over de mogelijkheden van een sequel, hoe deze er uit zou kunnen zien. Het Amsterdamse bedrijf ziet de game met Aloy in de hoofdrol graag ontwikkelen tot franchise.

Eén van de mensen achter het verhaal, John Gonzalez, zegt dat Guerrilla zich nederig voelde over de reacties van spelers omtrent het verhaal en de emotionele connectie met Aloy. Mocht er een vervolg komen, wil de ontwikkelaar zich aan deze elementen houden en wederom een verhaal creëren waarbij dit manier wederkeert.

We’ve been absolutely humbled by the players’ response to the story and their emotional connection to Aloy. Should a sequel happen, our number one goal would be to respect that connection by doing our utmost to create a story that resonates just as deeply.
Game director Mathijs de Jonge voegt eraan toe dat Horizon: Zero Dawn een groot project was en dat het allemaal is samengekomen. Hij ziet een gevarieerde wereld die veel biedt, maar dat er nog altijd onderdelen zijn die beter kunnen. Guerrilla neemt de kritieken in zich op en gebruikt deze voor eventuele toekomstplannen voor Horizon.
It’s been a big project for us and I’m really happy how it all came together. I see a lot of praise for the variety the world offers and the experience as a whole. That some parts don’t shine quite as brightly as others is something that was kind of inevitable due to the scope. We are looking closely at any critiques as part of plotting out our plans for the future of Horizon.
Een fijne toevoeging zijn meer soorten Machines, of robosaurs, zoals art director Jan-Bart van Beek ze noemt. Hij ziet graag nog meer diversiteit in een eventuele sequel, en de Machines zijn volgens hem ontzettend leuk om te designen, bouwen, animeren en ermee te spelen. Hij had graag honderd verschillende dinorobots in Horizon gehad, maar dat was helaas niet mogelijk.
More machines. They are a lot of fun to design, build, animate, and play with. I wish we could have done a hundred. But reality is a harsh mistress; it doesn’t allow you to make hundreds of machines.
Mogelijk komt er nog een patch voor de huidige game om Aloy meer wapens tegelijk te laten equippen. Het wapenwiel had oorspronkelijk meer slots, maar dat was voor de controls een doorn in het oog omdat het switchen van wapens dan niet meer fijn aanvoelde. De ontwikkelaar heeft wat ideeën om van wapens en loadout te wisselen, maar De Jonge kan er verder niets over kwijt.
There may also be a patch on the horizon for the game to allow Aloy to equip more weapons. It turns out that the weapon wheel initially had more slots, but the controls got in the way with how quick we wanted the switching process to be; it just got too finicky. We have some ideas on how we can improve weapon/loadout switching, but I can’t share anything on this yet.
Horizon: Zero Dawn klinkt in ieder geval hoopvol voor de toekomst; er wordt gedacht aan een sequel, patches en toevoegingen voor wat er ook voor de ‘franchise’ in het verschiet ligt.

Horizon: Zero Dawn verscheen op 1 maart exclusief voor PlayStation 4. Daniël had lovende woorden over de game in zijn review.

  1.   
    Pim Huberts's avatar

    Ik zit hier wel op te wachten ben benieuwd zullen vast en zeker meer hier over horen!

  2.   
    Ryan2000's avatar

    Ze moeten hier zeker mee doorgaan. Het is en blijft een fantastische game!!