Gamersnet.nl

Uncharted: The Lost Legacy moest groot worden om het meer ademruimte te geven

Waarom werd het verhaal van Uncharted: The Lost Legacy niet geïmplementeerd in Uncharted 4: A Thief’s End? In een interview met Game Informer is hier antwoord op gegeven, en waarom het verhaal van Chloe en Nadine uitvergroot werd tot standalone DLC/expansion.

Schrijver Josh Scherr en director Kurt Margenau geven hier een verklaring voor. Het was oorspronkelijk al het idee om The Lost Legacy als DLC uit te brengen, maar ter grootte van de Left Behind DLC van The Last of Us. De ideeën werden steeds ambitieuzer, nadat de overwegingen van een jonge Sully of Cassie als speelbare karakters uiteindelijk omgedoopt werden tot Chloe.

We had the unique opportunity to do something that was truly stand-alone. This is something we can do completely independently while still in the same universe with the same characters, and exploring new relationships with them.
Scherr zegt het uniek te vinden dat ze iets compleet onafhankelijk kunnen ontwikkelen, maar ze wel in hetzelfde universum blijven met dezelfde personages en nieuwe relaties opbouwen. De plannen werden groter en groter en hoewel Naughty Dog het nog steeds klein wilde houden, merkten ze binnen het bedrijf dat het niet erg was om de DLC uit te breiden.
We tried to keep it small. As we started coming up with story ideas, it just became clear that with new characters and in this genre of Uncharted, it has to be big. With the gameplay stuff we wanted to explore, it felt like it needed more room to breathe.
Achteraf vond de ontwikkelaar het niet erg de ideeën werkelijk uit te voeren, want het geeft meer ademruimte voor de serie en de expansion zelf, aldus Margenau. The Lost Legacy zal de grootste speelruimte binnen de reeks kennen en betekent het einde van Uncharted. Het speelt zich twaalf maanden na Uncharted 4: A Thief’s End af en we worden met Chloe en Nadine meegenomen naar India.

Uncharted: The Lost Legacy verschijnt later dit jaar voor PlayStation 4.