Nintendo onderzoekt problemen met Joy-Con en schermkrassen

Hoewel veel gamers zich kostelijk vermaken met de Nintendo Switch, ondervindt een select groepje vervelende problemen. Zo synchroniseren de Joy-Cons niet altijd goed, krast het scherm soms zodra je de GamePad in het oplaadstation zet, en heeft een aantal bezitters last van flikkerende schermen. Nintendo America-baas Reggie Fils-Aime laat weten dat het bedrijf deze problemen momenteel onderzoekt.

In een interview met Time laat Fils-Aime weten dat Nintendo momenteel zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen is. Op basis daarvan kan het vervolgens verdere stappen ondernemen:

We’ve seen the inquiries, and we here in the Americas are looking at all the information we can get our hands on. We want as much consumer feedback as possible. Specifically on Joy-Con syncing, all I can tell you is that we are aware of and have seen some of the reports. We’re asking consumers a lot of questions. That’s why we want to get consumers on our help line, so we can get as much information to understand the situation as possible.

And so we are in a fact-finding mode, to really understand the situation and the scenarios. And with that information, we’ll look and see what the next steps are.

Het is vooralsnog onduidelijk hoe wijdverspreid de problemen met de Switch zijn. Fils-Aime laat in ieder geval weten dat zijn testteams er nog nooit mee in aanraking zijn gekomen:
We have done literally hundreds of events, starting with our activity back in January, and most recently the various tours that we continue to take the system out on. As soon as I heard of this report, I asked my teams, “Have we seen this in our own experience?” And the candid answer has been no.

Throughout all of those experiences, throughout all the docking and undocking we’ve done, we haven’t seen it. So this is one where if it is happening, we want to understand more as to what the specific situation is. Which is why we want consumers to let us know through our support site.

Fils-Aime roept iedereen met vervelende ervaringen op om contact op te nemen met Nintendo’s klantenservice. Hoe meer informatie het bedrijf verzamelt, hoe sneller het de problemen kan verhelpen.

  1.   
    CHILLOZZ's avatar

    wellicht slim om dan op voorhand er een screenprotector op te doen.

    nu verwacht ik dat er wellicht momenteel die nog niet zijn. [weet het niet]
    Maar dan zou je een tablet screenprotector kunnen kopen en deze op maat maken/snijden. beter iets dan niets.

  2.   
    mrb80's avatar

    Pas voor 15,- een screenprotector van bigben voor switch bij media markt gekocht, werkt en past perfect

  3.   
    Neolite's avatar

    Dus Nintendo brengt een console uit met een groot scherm die je in een dock kunt schuiven en men heeft niet even nagedacht over mogelijke krassen? Dit zou wel een enorme flater zijn als het echt waar blijkt te zijn.