Blizzard experimenteert met o.a. Ana, Orisa en Zenyatta in de PTR van Overwatch

Blizzard is de laatste weken druk bezig met het tweaken van de spelbalans van Overwatch. Nadat middels een grote update met name Bastion op de schop werd genomen, liet Overwatch-regisseur Jeff Kaplan al weten dat dit wellicht iets al te rigoureus was. Daarnaast is met Orisa ook een nieuwe hero toegevoegd aan de PTR, de testomgeving van Overwatch.

Ten behoeve van de spelbalans experimenteert Blizzard nu met diverse nieuwe wijzigingen in de PTR van Overwatch. Zo wordt Ana beduidend minder krachtig gemaakt, wordt Orisa licht getweakt en worden Zenyatta, Winston, Junkrat en Sombra juist voorzien van diverse voordelen:

Ana
-Biotic Rifle
Damage decreased from 80 to 60

-Biotic Grenade
Impact damage reduced from 60 to 30
Impact healing reduced from 100 to 50

Junkrat
No longer hurts himself from his own explosions. (Effect added to current passive: Total Mayhem)

Orisa
-Fusion Driver
Magazine size lowered from 200 to 150

-Supercharger
Cost increased by 15%

Sombra
-Stealth
Sound effects and VO distance for entering and exiting Stealth reduced to 15 meters.

-Translocator
Cooldown reduced from 6s to 4s

Winston
-Barrier Projector
Cooldown now starts when the barrier is placed, instead of when it ends

Zenyatta
-Orb of Destruction
Alternate fire recovery reduced from 1s to 0.6s

-Orb of Discord
Can now target enemies through barriers

  1.   
    Mattiees's avatar

    damn die ana nerf is huge! als ze dat daadwerkelijk door gaan voeren dan zie ik haar niet zo snel gespeeld meer worden.