Nintendo verklaart ‘zwakke’ launch line-up Switch

De Nintendo Switch is de afgelopen weken meermaals bekritiseerd om zijn enigszins teleurstellende launch line-up. Naast Zelda: Breath of the Wild en 1, 2 Switch valt er op first party-gebied weinig te beleven, maar dat is volgens Nintendo een opzettelijke keuze.

Tijdens een recente investeerdersbijeenkomst werden kritische vragen gesteld over de launch line-up. Nintendo-president Tatsumi Kimishima liet daarop weten dat Nintendo er expres voor heeft gekozen om de Switch in de winkel te leggen met een bescheiden gamesaanbod. Op die manier kan het bedrijf namelijk een constante stroom aan releases gedurende de rest van het jaar garanderen:

Our thinking in arranging the 2017 software lineup is that it is important to continue to provide new titles regularly without long gaps. This encourages consumers to continue actively playing the system, maintains buzz, and spurs continued sales momentum for Nintendo Switch.
Splatoon 2 is één van de AAA-games die pas na de launch verschijnt. Kimishima belooft echter dat het het wachten waard wordt:
Splatoon 2 in particular will offer voice chat, a much-requested feature from our overseas fans, using smart-devices and the ability to bring eight Nintendo Switch systems together for eight-person local multiplayer.

In this way, we are working to create titles and environments to invigorate the competitive gaming scene so that a wider demographic of customers can enjoy, talk about, and continue playing the Nintendo Switch.

Zowel de Wii als de Wii U kenden lange periodes waarin weinig games verschenen, dus Nintendo’s nieuwe strategie klinkt logisch. Een blik op de releaselijst bevestigt bovenstaand verhaal bovendien, want later in 2017 kunnen we onder andere aan de slag met Mario Kart Deluxe 8, Splatoon 2, Xenoblade Chronicles 2, Arms, Super Mario Odyssey en Snipper Clips.

  1.   
    Heccer's avatar

    (null)

  2.   
    CHILLOZZ's avatar

    ik voel een zeer slimme tactiek aankomen.
    Spellen meer verspreiden over het jaar ipv alles in 1a2 maanden plempen. Ik denk dat vele dan eerder een spel kopen op de release.

    Enige nadeel is dat koopjes jagers er langs pissen.
    Als games allemaal massaal uitkomen kun je ze toch niet allemaal tegelijkertijd spelen. Dus als je dan je games stuk voor stuk uitspeeld is de volgende titel inmiddels al goedkoper geworden. En dat heb je dus NIET als je de games meer uit elkaar laat uitkomen.

    kortom ik denk dat het kwa marketing een tactische zet is.

  3.   
    kiesmaarwa's avatar

    Aparte tactiek als je het mij vraagt… maar het zal wel werken, aangezien de meeste mensen die de Switch kopen het ding toch wel willen ongeacht wat voor games er voor uitgebracht worden.

    Ben benieuwd of ze dan die constante stroom aan AAA titels wel echt vol gaan houden, want zoveel hebben ze er toch ook weer niet?

  4.   
    RiiLaKuma's avatar

    CHILLOZZ schreef, "ik voel een zeer slimme tactiek aankomen.
    Enige nadeel is dat koopjes jagers er langs pissen.
    Als games allemaal massaal uitkomen kun je ze toch niet allemaal tegelijkertijd spelen. Dus als je dan je games stuk voor stuk uitspeeld is de volgende titel inmiddels al goedkoper geworden. En dat heb je dus NIET als je de games meer uit elkaar laat uitkomen."

    Maar doorgaans zakken Nintendo spellen niet zo snel in prijs tenzij het teleurstellend verkoopt.

  5.   
    madda's avatar

    Ach er zullen met de E3 nog wel wat aankondigingen gdaan worden gok ik. 🙄

  6.   
    NoobAssPlayer's avatar

    Kuch, Wii U all over again, kuch…

  7.   
    mrb80's avatar

    Is geen tactiek maar een schaars aanbod van (launch)games. Oorzaak: ontwikkelaars van switch kijken even aan hoe de verkopen gaan lopen. Ze hebben groot gelijk gezien de wii u

  8.   
    JaslanNL's avatar

    ”mrb80″ schreef, "Is geen tactiek maar een schaars aanbod van (launch)games. Oorzaak: ontwikkelaars van switch kijken even aan hoe de verkopen gaan lopen. Ze hebben groot gelijk gezien de wii u"

    Wel grappig dat, juist doordat ze toekijken, ze er mede voor verantwoordelijk zijn dat de console minder verkoopt. Een beetje ondernemer durft een risico te nemen en gooit gewoon een rete dikke titel naar de Switch. Als alle ontwikkelaars dat doen, tenminste 1 titel per ontwikkelaar, hebben mensen genoeg games en dus redenen om een Switch te halen en kunnen de ontwikkelaars vervolgens weer games door blijven knallen. Blijkbaar is dit lastig…

  9.   
    mattioza's avatar

    Een lage constante stroom aan games is ook een constante stroom…