Waarom The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition werkelijkheid werd

Bethesda kijkt graag naar de toekomst en het was dan ook een ongewone keuze om The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition uit te brengen, maar het bedrijf geeft nu een verklaring. De gereviseerde versie van Skyrim, die nu ook op PlayStation 4 en Xbox One beschikbaar is, hebben we volgens Bethesda-vice president Pete Hines te danken aan Fallout 4.

Toen Skyrim af was, waren het de ‘early days’ voor de ontwikkelaar om Fallout 4 klaar te stomen voor de huidige generatie consoles. Dezelfde engine werd ingezet voor de PlayStation 4 en Xbox One en de vijfde Elder Scrolls was dan ook een test om te kijken hoe de engine het op deze spelcomputers zou doen, eer Bethesda de focus volledig op Fallout 4 zou leggen.

Skyrim was … about the work that Bethesda Game Studios had done in the early days of getting ready for Fallout 4 on this generation of consoles. Moving the Skyrim engine and doing some work to run it on this generation of consoles just to see how it worked, and so forth, before they started doing all their Fallout stuff. It’s the most recent thing they did.
Tevens leek het volgens Hines een cool idee om de console mod support van Fallout 4 ook naar Skyrim te brengen, maar daar waren de builds voor de huidige consoles voor nodig. Echter, hoop niet teveel op een iteratie, want Bethesda focust over het algemeen meer op de toekomst dan op remasters. Maar daar was ook Dishonored: Definitive Edition en de reden voor die remaster is dat het een nieuwe IP was aan het eind van de vorige generatie consoles, een unicum aldus Hines.
We did one for Dishonored but that was a unique case where it was a new IP at the very end of the last generation of consoles. So remastering it and bringing it to this gen wasn’t a ton of work and it made a lot of sense given the proximity of those two.
Het was dan ook niet veel werk, maar het kost allemaal mankracht en tijd. Waarom dan niet aan iets nieuws werken, of een sequel van een goede (en succesvolle) game, in plaats van het oude opnieuw uitbrengen?
But these things take time, it takes effort and manpower. Generally speaking, our approach has usually been that instead of spending all this time on a thing we’ve already made, why don’t we instead spend that effort on something new, or on the next version of that thing.
Bethesda Game Studios heeft in ieder geval werk te over met drie nieuwe games in ontwikkeling, waaronder The Elder Scrolls VI. En vergeet vooral Bethesda als uitgever niet waarvan we het volgende kunnen verwachten: The Elder Scrolls: Legends, Prey, Quake Champions en content voor DOOM, Dishonored 2 en The Elder Scrolls Online. Bovendien zijn ontwikkelaars MachineGames, Tango Gameworks en Battlecry Studios met projecten bezig.

Dus, liever iets nieuws of wil je toch ergens een remaster van zien?

  1.   
    JaslanNL's avatar

    Het is mooi dat Skyrim geremastered is, vooral voor de console, aangezien de PC spelers al een boel mods hadden om de boel op te knappen en omdat er toch een boel mensen die game als favoriet hebben.
    Is Dishonored Definitive Edition trouwens ook niet stiekem een beetje een remaster?
    Overigens heb ik nu geen behoefte aan een nieuwe remaster van Bethesda, mag wel weer wat nieuws uitkomen!

  2.   
    Tom's avatar

    Zelf heb ik liever een nieuwe game die onthuld wordt op aanstaande ‘BE3’, maar van mijn part zou een echte remaster van Fallout 3 ook niet verkeerd zijn.

    Nee grapje kil laten we hiermee ophouden en gewoon nieuwe games maken.

  3.   
    Regge's avatar

    Ik vind het altijd leuker een nieuwe game te zien dan een remaster, puur omdat graphics niet veel uitmaakt maar gameplay en verhaal 🙂