Prison Architect voegt stafbehoeften toe in kerstupdate

Lange tijd was Prison Architect in Early Access, maar in oktober vorig jaar kwam de game eindelijk uit. Maar de ondersteuning voor de game blijkt ook van lange duur: er is een nieuwe update verschenen, waardoor ook je personeel nu zijn eigen behoeften heeft. Ze zijn dus niet langer te behandelen als robot: je zult moeten zorgen voor dingen als toiletten, eten en entertainment voor je personeel.

De reden dat deze feature nu pas wordt geïntroduceerd, heeft alles te maken met de vroegere stadia van de game. Als bewakers immers niet doen wat je ze opdraagt omdat ze (onder het oppervlak) ontevreden zijn, zou een nieuwe speler al snel kunnen denken dat de game vol met bugs zit. Daarom legde ontwikkelaar Introversion tot nu toe de nadruk op de gevangenen.

You need your guards to do what you tell them to do otherwise it will look like it’s just broken. If you say build me a building here, make a holding cell or a toilet block or something and your guards just don’t do it, an early player is just going to go ‘this game’s rubbish’.

Those are valid concerns and that’s probably why we shied away from it for all this time. We thought from a gameplay standpoint it’ll be better if your staff are more like automatons and the prisoners were where all the magic was. But I think the game is mature enough now and established enough, and there are enough systems in game to telegraph to the player what the hell is going on that we can get away with it.

Ten slotte geeft Introversion aan dat het zich vanaf nu meer wil gaan richten op zijn volgende project. Het lijkt er dus op dat deze elfde update na de launch ook de laatste grote update is voor Prison Architect.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren