State of Decay 2 is substantieel groter dan eerste deel

Veel is er na de aankondiging op de afgelopen E3 nog niet bekend over State of Decay 2. Het gaat, natuurlijk, om een zombie-survival, en er is een co-op met vier spelers mogelijk. Nu kunnen we ook ‘substantieel grotere wereld dan eerste deel’ toevoegen aan dat rijtje. CEO van Undead Studios, Jeff Strain, zei dat onlangs in een interview.

In het interview zei hij te snappen dat de fans zitten te wachten op details omtrent de grootte en speelbare regio’s:

I know SoD fans are hungry for details on number and size of maps, regions, kilometers of playable area, etc, but we’re not quite ready for that. For now, suffice it to say that the playable area is substantially larger than State of Decay.

Naast de aanzienlijke grotere maps is het in State of Decay 2 ook mogelijk om los van elkaar rond te dwalen in de co-op. Strain laat weten dat het feit dat het mogelijk is, niet betekent dat het altijd de slimste optie is:

There may be times when it’s tactically advantageous to do so. For example, you may be under the gun to get medical supplies back to your base, and you decide to split up and have two players scavenge the supermarket pharmacy while two others go scout for a car or SUV with a large amount of trunk space to get the goods home. Or you could even be working on completely separate objectives and only come together as needed to get each other out of a tight spot. Ultimately, you’ll be more effective (and, if we do our jobs well, you’ll have a lot more fun) playing close together, but as always with State of Decay, your play style is up to you.

Design director Richard Foge laat weten dat het niet mogelijk is State of Decay 2 in een directe Pvp-game te veranderen. Wel geeft hij toe dat er genoeg manier zijn om je vijandig te gedragen naar andere spelers. Denk hierbij aan het aantrekken van een horde hongerige zombies, of iets anders doen waardoor spelers dood gaan. Ook is het mogelijk een NPC te vermoorden en zo een andere groep vijandig te maken.

  1.   
    Tom's avatar

    Ben toch vooral benieuwd naar hoe men de co-op wil tackelen. Deel één draaide natuurlijk voornamelijk om het opbouwen en onderhouden van je eigen gemeenschap, maar dat kan wellicht wat moeilijk te vertolken zijn naar een multiplayer.

    Zou echter wel fantastisch zijn als alles volop te gebruiken blijft in co-op. Het aannemen van verschillende rollen, meerdere scavengers uitsturen voor één gezamenlijke basis. Heeft nog altijd potentie.