Titanfall 2 is niet native 4K op PlayStation 4 Pro; ondersteuning op schijf

Veel gamers vonden het een deceptie dat Horizon: Zero Dawn ook op de PlayStation 4 Pro niet in native 4K zal draaien, maar dat de game geüpscaled zou worden. Toen dit nieuws bekend werd, was de verwachting dat dit voor de meeste games zou gelden die de PlayStation 4 Pro ondersteunen. Dit vermoeden wordt nu versterkt, want ook Titanfall 2 zal niet op native 4K draaien, ondanks ondersteuning voor het apparaat. Dit maakt Drew McCoy van Respawn Entertainment bekend.

De ontwikkelaar richt zich op een stabiele framerate van 60 fps, in plaats van op hogere resoluties. De stabiliteit van de framerate wordt verder verhoogd door een dynamische resolutie op alle platformen: in grafisch zware omgevingen zal de resolutie worden teruggeschroefd. McCoy zegt dat de resolutie simpelweg minder vaak wordt verlaagd op de PlayStation 4 Pro dan op de traditionele PlayStation 4 of de Xbox One. Daarnaast zal Titanfall 2 op de PlayStation 4 Pro mooiere grafische effecten krijgen.

Verder zegt McCoy dat hij niet snel verwacht dat AAA-titels native 4K zullen ondersteunen op de Pro, omdat daar simpelweg een krachtigere grafische chip voor nodig is. Kleinere games zullen de resolutie misschien ondersteunen, maar grote games zullen tegen hardwarebeperkingen oplopen. Ten slotte werd eerder vandaag bekend dat Titanfall 2 geen patch vereist voor de ondersteuning van de Pro: de versie die op de schijf staat, bevat al ondersteuning voor de krachtigere versie van de PlayStation 4.

Titanfall 2 komt uit op 28 oktober voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.

  1.   
    Ik kom Harambe wreken's avatar

    Schokkend nieuws

  2.   
    Heccer's avatar

    4K gamen gewoon op de pc. Leuk zo ps4 pro haal er dan stiekem wel 1 voor horizon zero dawn. Maar 4K gaat gewoon me 1080 aan.

  3.   
    sjaak19832015's avatar

    Mensen kunnen beter 2 jaar wachten ofzo tot ze een PlayStation hebben die dit wel daadwerkelijk ondersteund haha uhm zei er iemand iets….???

  4.   
    Noice!'s avatar

    “Veel gamers vonden het een deceptie dat Horizon: Zero Dawn ook op de PlayStation 4 Pro niet in native 4K zal draaien, maar dat de game geüpscaled zou worden”

    Dan hebben ze niet goed opgelet tijdens de presentatie, dit is ook nooit beloofd. De Pro biedt een 4K ‘ervaring’, native 4K in een console van €399 zal je niet snel zien (tenzij Microsoft besluit écht met geld te gaan smijten).

    Maar wat maakt het uit of de 4K native is, of erg goed geupscaled? Zolang de tv het werk niet hoeft te doen is het goed ivm input lag en de gebruikte techniek door Sony in de Pro is erg ingenieus.

  5.   
    MikeGevers's avatar

    Ikan’t nie gelove schatje schreef, "”Veel gamers vonden het een deceptie dat Horizon: Zero Dawn ook op de PlayStation 4 Pro niet in native 4K zal draaien, maar dat de game geüpscaled zou worden”
    Dan hebben ze niet goed opgelet tijdens de presentatie, dit is ook nooit beloofd. De Pro biedt een 4K ‘ervaring’, native 4K in een console van €399 zal je niet snel zien (tenzij Microsoft besluit écht met geld te gaan smijten).
    Maar wat maakt het uit of de 4K native is, of erg goed geupscaled? Zolang de tv het werk niet hoeft te doen is het goed ivm input lag en de gebruikte techniek door Sony in de Pro is erg ingenieus."

    “Niet goed opletten” en “niet tussen de regels doorlezen” zijn twee verschillende dingen. Sony had het constant over 4K-televisies, waardoor veel gamers het idee hadden dat de gameplay inderdaad 4K zou zijn, en niet alleen de output. Sony kiest telkens zélf voor ongelukkige formuleringen, waardoor verkeerde verwachtingen ontstaan.

    Overigens ben ik het met je eens dat upscaling niet erg is, want je zit niet zo dicht bij je tv als bij een pc-monitor. Het is dus onwaarschijnlijk dat je het verschil ziet. 🙂