Pc-patch Deus Ex: Mankind Divided pakt DirectX 12-functionaliteit aan

Deus Ex: Mankind Divided kwam in augustus uit, maar toen nog zonder ondersteuning voor DirectX 12. Enkele updates later werd die alsnog toegevoegd, maar bleek de nieuwe graphics API van Microsoft niet naar behoren te functioneren. In plaats van prestaties te verbeteren, verlaagde DirectX 12 de framerates juist ten opzicht van DirectX 11. Dit gold voor grafische kaarten van zowel AMD als NVIDIA.

Vandaag is er dan ook een patch verschenen, die deze problemen moet oplossen. De update verbetert de prestaties, stabiliteit en laadtijden en maakt het eenvoudiger om DirectX 12 in te schakelen.

Daarnaast is er een preview toegevoegd van de ondersteuning van SLI en Crossfire. Om die in te schakelen, ga je naar het tabblad Beta bij de eigenschappen in je Steam-bibliotheek. In het menu waar je dan terechtkomt, selecteer je ‘dx12_mgpu_preview’.

Ten slotte worden er enkele kleine gameplay-foutjes weggepoetst, zoals de loopsnelheid van Adam Jensen en het dubbel verschijnen van de Talos Rucker. De patch is uitgebracht naar aanleiding van feedback uit de community en ontwikkelaar Eidos Montréal belooft te blijven luisteren naar spelers.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren