Battlefield 1 moet het concept van dynamisch weer in een multiplayer naar een hoger niveau tillen, aldus ontwikkelaar DICE. In Battlefield 4 zagen we al voorbeelden met heftige wind en extreme regen in de map Paracel Storm en de zandstorm in de Gulf of Oman map. Dit moet in Battlefield 1 een stuk verder gaan dan alleen een visuele gimmick.
Volgens de ontwikkelaar zorgt het weer er echt voor dat je soms anders moet gaan spelen. Zo kan ineens opdoemende mist ervoor zorgen dat je zicht minder wordt, waardoor sluipschutters minder mogelijkheden krijgen en een open map ineens een soort close-quarters map kan worden. Een flinke regenbui belemmert ook je zicht, maar vooral piloten zullen er hinder van ondervinden. Zij moeten dichter bij de grond vliegen om doelwitten te spotten, met alle risico’s van dien.
DICE laat weten:
The western front has more heavy rain, and we make sure the fog in the trench wars has more density, and feels close to the ground. Up in the Alps in the Italian campaign, there’s a sense of low fog in the valley, and if you move up to the mountain tops you get rid of the fog. You can even see the fog below you.Volgende week gaat de open beta van Battlefield 1 van start. Lees ook meer over de game in onze Gamescom preview.