Een van de fijnste verrassingen en teleurstellingen van de E3 was de onthulling van de Skyrim Special Edition. Helaas geen Elder Scrolls 6, maar wel ‘iets’ nieuws van de serie. Een tof idee, maar waarom koos Bethesda niet voor een remake van Oblivion of Morrowind, de twee voorgangers van Skyrim. Die laatste verscheen namelijk in 2011, nog niet zo lang geleden en ziet er dus nog prima uit.
Het antwoord op de vraag is simpel: Morrowind en Oblivion zijn ouder, en kosten meer tijd om te remasteren. Tijd die veel beter gestoken kan worden in, laten we zeggen, The Elder Scrolls 6.
Oblivion is 10 years old, so the amount of work for that engine and that tech to bring it and remaster it and do all the things we wanted to do was significant. It’s not impossible, but it was mountainous. It was either like, go make an entire new game or do Skyrim.Aldus Bethesda-man Peter Hines. Natuurlijk was dat niet het enige motief voor Bethesda: Skyrim was tot Fallout 4 namelijk de best verkochte game van de uitgever:
It just seemed to be a much closer path. It was the most successful game that we had ever done before Fallout 4, so it already had a huge audience.
In het interview met GameSpot onthulde Hines ook dat de mod-functie hetzelfde zal werken als bij Fallout 4.
Zin iiin
zeker veel zin in, ja. Heerlijk door de besneeuwde bossen op de PS4