Xbox One S verbetert framerate van diverse games

Hoewel Microsoft er weinig aandacht aan heeft besteed, zorgt de Xbox One S in diverse titels voor betere prestaties. De mensen van Digital Foundry hebben de krachtigere console aan wat tests onderworpen en ontdekt dat de framerate van verschillende games duidelijk beter is op de Xbox One S dan op de gewone Xbox One.

Het geldt zeker niet voor elke game, maar het team van Digital Foundry testte onderstaande titels en ontdekte een duidelijk resultaat qua framerate:

– Project Cars first-person – gemiddeld 7% beter, tot maximaal 5fps
– Project Cars third-person – gemiddeld 11% beter, tot maximaal 9fps
– Hitman in unlocked frame rate modus – 6.1% beter in cutscenes, 8.1% beter in gameplay
– Resident Evil 5 Remastered – 2.5% beter
– Tomb Raider – verhelpt alle dips onder de 30fps lock
– Batman: Arkham Knight – 4% verbetering, afname van ‘stotteren’
– Alan Wake’s American Nightmare (backwards compatible) – afname van dips onder de 30fps lock

Het lijkt er dus op dat de Xbox One S wel degelijk voor grafisch betere resultaten kan zorgen. Microsoft heeft aangegeven dat de verbeteringen dusdanig klein zijn, dat men er geen verkoopargument van wilde maken. Het is immers ook niet duidelijk welke games er daadwerkelijk van profiteren.

  1.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Na de komst van de Xbox S en Playstation Neo is er dan ook geen ENKEL excuus meer waarom de games niet zullen gaan draaien op 60fps en MINSTENS full4k resolutie.

    Just in case mochten de games minder draaien, anders is het niets meer dan lax zijn tijdens de ontwikkelingen van games. Ben beniewd! 8)

  2.   
    mrb80's avatar

    Om games te draaien op full 4K heb je een veel betere/snellere kaart nodig dan dat er in de xbox one s en ps4 neo zit 😉 Voor video in 4K heb je gelijk, niet voor games

  3.   
    3333/3333's avatar

    ”mrb80″ schreef, "Om games te draaien op full 4K heb je een veel betere/snellere kaart nodig dan dat er in de xbox one s en ps4 neo zit 😉 Voor video in 4K heb je gelijk, niet voor games"

    Precies dit inderdaad.

    Men onderschat nogal eens hoe gigantisch het verschil in vereiste rekenkracht is tussen 1080p 30fps en 4k op 60fps. Daarnaast zullen ontwikkelaars van consolegames vrijwel altijd de voorkeur geven aan betere graphics in plaats van hogere framerates. (Helaas)